Sökning: "Customer Costing"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Customer Costing.

  1. 1. Operationalizing a Market in Transit: How Multiple Accounting Calculations Mediate Multiple Rationales of the Market

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Hannes Högmark; Axel Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Customer Accounting; Customer Costing; Market Orientation; Customer Orientation; Mediating Instruments;

    Sammanfattning : This thesis aims to understand how accounting calculations are used to operationalize the market in an intra-organizational value chain. Building on a case study, TransportCo is followed in its efforts to go from a stable market towards meeting a new uncertain market. LÄS MER

  2. 2. Examination of Strategic Management Accounting Techniques among SMEs (Perception of the Usefulness, Adoption, and Outcomes) : A multiple Case Study of SMEs in the Food Processing Industry in Nigeria

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Muhammad Naveed Akhtar; Kayode Olumide Eniodunmo; [2021]
    Nyckelord :Strategic Management Accounting Techniques; Small and Medium Scale Enterprises; Food Processing Industry of Nigeria;

    Sammanfattning : Purpose: This thesis examines the perception of the usefulness of SMAT, its adoption, and expected outcomes among SMEs in the food processing industry of Nigeria. Research Questions: Three research questions have been addressed in this thesis; (1)What is the perception of the usefulness of SMAT among SMEs in the food processing industry in Nigeria? (2) What leads to SMEs adoption of SMAT (antecedents) among SMEs in the food processing industry in Nigeria? and (3) What outcomes (consequences) are believed to result from using SMAT among SMEs in the food processing industry in Nigeria?  Methodology: Qualitative studies are employed to handle empirical data gathering by semi structural interviews from four SMEs in the food processing industry in Nigeria. LÄS MER

  3. 3. Att ta betalt för tjänster : Hur mindre företag kan gå tillväga för att ta rätt betalt vid tjänstefiering

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)

    Författare :Karl Arvidsson; [2020]
    Nyckelord :servitization; insourcing; small enterprises; tjänstefiering; insourcing; ta betalt; små företag;

    Sammanfattning : Tjänstefiering är en strategi som förekommer allt oftare inom tillverkande företag. Genom att komplettera ett befintligt produktutbud med tjänster försöker företag tillgodose kunders behov, skaffa sig konkurrensmässiga fördelar och öka verksamhetens lönsamhet. LÄS MER

  4. 4. Cost Management in the New Product Introduction Process of TruPrint 1000; A case-study of TRUMPF Maskin AB and its costs of Introducing New Additive Manufacturing Systems to the Swedish Market

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Odia Okhiria; [2017-09-15]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The current trend within the manufacturing industry is increased digitalization, automation, and customization, known as Industry 4.0 or the Fourth Industrial Revolution. Additive Manufacturing (AM), also known as 3D printing (3DP) can be considered as one spark of Industry 4.0. LÄS MER

  5. 5. Kostnadsbesparingar i en alternativ distributionsstruktur - Bra! Men hur? : En fallstudie på Svenssons i Lammhult

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Petter Nilsson; Olle Albrektson; [2017]
    Nyckelord :Distribution Process; Distribution Structure; Distribution Channel; Logistics Costs; Distribution Costs; Distribution Network Design DND ; Direct Delivery; Drop-Shipping; Product Calculation; Value Stream Costing; Distributionsprocess; Distributionsstruktur; Distributionskanal; Logistikkostnader; Distributionskostnader; Distributionsnätverksdesign; Direktleverans; Produktkalkylering; Value Stream Costing;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företag kan använda sig av flera olika distributionsprocesser för att leverera produkter till kunder och alla dessa distributionsprocesser innebär olika kostnader, förutsättningar och hinder. Distributionskostnaden består av transport-, hanterings-, lagrings- och informationskostnad och utgör hos många företag en stor andel av de totala produktkostnaderna. LÄS MER