Sökning: "Djupkarta"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Djupkarta.

  1. 1. Modulating Depth Map Features to Estimate 3D Human Pose via Multi-Task Variational Autoencoders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kobe Moerman; [2023]
    Nyckelord :3D pose estimation; Joint landmarks; Variational autoencoder; Multi-task model; Loss discrimination; Latent-space modulation; Depth map; 3D-positionsuppskattning; Gemensamma landmärken; Variationell autoencoder; Multitask-modell; Förlustdiskriminering; Latent-space-modulering; Djupkarta;

    Sammanfattning : Human pose estimation (HPE) constitutes a fundamental problem within the domain of computer vision, finding applications in diverse fields like motion analysis and human-computer interaction. This paper introduces innovative methodologies aimed at enhancing the accuracy and robustness of 3D joint estimation. LÄS MER

  2. 2. Antal tvärsektioners påverkan på djupmodeller producerad av SeaFloor HydroLite ™ enkelstråligt ekolod : En jämförelse mot djupmodeller producerad av Kongsberg EM 2040P MKII flerstråligt ekolod

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Linnéa Hägg; Simon Stenberg Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Single beam echo sounder; multi beam echo sounder; cross lines; depth map; Enkelstråligt ekolod; flerstråligt ekolod; tvärsektioner; djupkarta;

    Sammanfattning : Hydroakustiska mätningar har gjorts i nästan två hundra år. Det kan liknas med topografiska mätningar på land och visar hur sjö- eller havsbottnar ser ut. LÄS MER

  3. 3. Mobile-based 3D modeling : An indepth evaluation for the application to maintenance and supervision

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Martin De Pellegrini; [2021]
    Nyckelord :Computer Vision; 3D Reconstruction; Deep Learning; Indoor; Digital Twin; Point Cloud.; Datorsyn; 3Drekonstruktion; Deep Learning; inomhus; Digital Twin; Point Cloud.;

    Sammanfattning : Indoor environment modeling has become a relevant topic in several applications fields including Augmented, Virtual and Mixed Reality. Furthermore, with the Digital Transformation, many industries have moved toward this technology trying to generate detailed models of an environment allowing the viewers to navigate through it or mapping surfaces to insert virtual elements in a real scene. LÄS MER

  4. 4. Obstacle avoidance for platforms in three-dimensional environments

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Johan Ekström; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The field of obstacle avoidance is a well-researched area. Despite this, research on obstacle avoidance in three dimensions is surprisingly sparse. For platforms which are able to navigate three-dimensional space, such as multirotor UAVs, such methods will become more common. LÄS MER