Sökning: "Dynamiska miljöer"

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden Dynamiska miljöer.

  1. 1. Föränderligt konsumentbeteende - köpcenter bästa vän eller värsta fiende? En flerfallstudie av köpcenter i västra Sverige

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Hansson; Hanna Gustafsson; [2023-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Handeln har alltid varit en viktig aspekt av människans liv och vad som har fått handelsplatser att förändras är den dynamiska omvärlden. Vidare präglas den dynamiska omvärlden som handeln befinner sig i av ett föränderligt konsumentbeteende. LÄS MER

  2. 2. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oskar Alfredsson; Tekla Hjärtstam; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER

  3. 3. Evaluation of Geopositioning Using Frequency Responses From Radio Propagation Measurements

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jessica Ye; Johan Lesko; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Satellite reliant navigation systems may struggle in urban environments as tall buildings mayobstruct necessary direct lines of sight with satellites. There have been multiple studiesexamining how WIFI fingerprinting may be used for indoor positioning. LÄS MER

  4. 4. Using Backward Chained Behavior Trees to Control Cooperative Minecraft Agents

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Justin Salér; [2023]
    Nyckelord :Behavior-Based Systems; Multi-Agent Systems; Behavior Trees; Minecraft; Beteendebaserade system; multiagentssystem; beteendeträd; Minecraft;

    Sammanfattning : This report presents a strategy to control multiple collaborative intelligent agents acting in a complex, versatile environment. The proposed method utilizes back-chained behavior trees and 1-to-1 task distribution. The agents claim a task, which prevents other agents in the system to start working on the same task. LÄS MER

  5. 5. HackerGraph : Creating a knowledge graph for security assessment of AWS systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alexios Stournaras; [2023]
    Nyckelord :Cloud security; Knowledge graph; Attack graph; Vulnerability ssessment; Attack paths; Vulnerable-by-design systems; Cloudgoat; Molnsäkerhet; Kunskapsgraf; Attackgraf; Sårbarhetsanalysis; Sårbara miljöer; Cloudgoat;

    Sammanfattning : With the rapid adoption of cloud technologies, organizations have benefited from improved scalability, cost efficiency, and flexibility. However, this shift towards cloud computing has raised concerns about the safety and security of sensitive data and applications. LÄS MER