Avancerad sökning
Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Självutveckling mot narcissism? : En studie av svensk självhjälpslitteratur och dess budskap
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens syfte har varit att undersöka om det i ett urval av storsäljande självhjälpslitteratur med fokus på självutveckling förmedlas narcissistiska budskap. Studien grundar sig i tidigare forskning som behandlat narcissism utifrån både ett psykologiskt-, och ett samhällsperspektiv. LÄS MER
2. En klädkedjas TV-reklam : vad är syftet med en klädkedjas varumärkesbyggande TV-reklam och vilka känslor och förväntningar skapar den hos konsumenter?
L2-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Ett varumärkes betydelse är idag viktigt för att förstärka företagsidentiteten och imagen på marknaden. De företag som kan profilera sin verksamhet vinner konkurrensfördelar. LÄS MER
Resultatsidor:
1