Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. ARTIFICIELL INTELLIGENS : Vägplanering med ANN
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete undersöker hur väl agenter styrda av artificiella neurala nätverk (ANN) klarar av att lösa vägplaneringsproblem. Agenternas beteende kommer även tränas med hjälp av en evolutionär algoritm. Vi kommer utvärdera agenternas förmåga att navigera sig mot mål och undvika hinder i dess väg. LÄS MER
22. Simulating the evolution of silverfish : Evolution modelled as an evolutionary algorithm
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : An area of Artificial Intelligence, used for instance in optimization, is evolutionary algorithms. By using mechanisms similar to those that cause evolution, evolutionary algorithms can improve e.g. problem solving algorithms by artificial evolution. LÄS MER
23. Rumsbaserad bangenerering : En jämförelse av procedurella tekniker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Procedural Content Generation innebär att spelinnehåll genereras automatiskt för att dels minska arbetsbelastningen hos designers men också för att öka variationen i spel. Ett användningsområde för detta är rumsbaserad bangenerering där banor byggs upp av fördefinierade rum. LÄS MER
24. Parameter Estimation of a non-Equilibrium Asset Pricing Model and Performance Analysis of the Calibration in Terms of Sloppiness
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Prices of assets traded in stock markets often exhibit out of equilibrium behaviours, e.g. bubbles and recessions. Yukalov et al. LÄS MER
25. Kontrollerbar automatisk kartgenerering : En utvärdering av olika metoder att generera kartor efter förutbestämda restriktioner
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Automatisk generering av innehåll till dataspel är ett viktigt forskningsområde eftersom allt mer detaljerat innehåll går att använda. Denna rapport beskriver en studie som jämför två metoder att automatiskt generera kartor för militära strategispel. LÄS MER