Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Att klargöra, dela och förstå lärandemålen och framgångskriterierna i idrott och hälsa : en kvalitativ innehållsanalys av idrottsdidaktiska böcker

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Lovisa Källvant; [2017]
    Nyckelord :assessment for learning; gormative assessment; physical education and health; sports didactics; learning intentions; criteria for success; key strategies; bedömning för lärande; formativ bedömning; idrott och hälsa; idrottsdidaktik; lärandemål; framgångskriterier; nyckelstrategier;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med undersökningen är att undersöka hur nyckelstrategin ”att klargöra, dela och förstå lärandemålen och framgångskriterierna” beskrivs i idrottsdidaktisk litteratur. Följande frågeställning syftar till att uppfylla syftet: Hur skildras nyckelstrategin i de idrottsdidaktiska böckerna? Den övergripande frågeställningen förtydligas med följande frågor: 1) Nämns nyckelstrategin explicit i texterna? 2) Finns det spår av nyckelstrategin i texterna? Metod För att uppfylla syftet och besvara frågeställningarna analyserades fyra idrottsdidaktiska böcker med en kvalitativ innehållsanalys. LÄS MER

  2. 2. Reading comics in the language classroom

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Lovisa Källvant; [2015-12-02]
    Nyckelord :comics; Languge Education; Reading; Multiliteracy; Motivantion; Content Learning;

    Sammanfattning : There is no denying that comics and their characters have become a major part of our culture. Still, comics remain highly questioned as educational material. This review aimed at understanding whether there are arguments and reasons in research that would support comics as educational material. LÄS MER