Sökning: "cost in the Competitive advantage"

Visar resultat 1 - 5 av 151 uppsatser innehållade orden cost in the Competitive advantage.

  1. 1. Möjligheter för produktion med additiv tillverkning : - En fallstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Shannon Sarlak; [2019]
    Nyckelord :Additive manufacturing; 3D printing; Traditional manufacturing; Service elements; AM process; Additiv tillverkning; 3D printer; Traditionell tillverkning; Leveransserviceelement; AM processer;

    Sammanfattning : Background: Additive manufacturing is a manufacturing process that has for the past 30 years been used substantially within the branch of industry. By adding material layer-by-layer, an object will be designed, and this method is called 3D-printing. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning inom flygbranschen : En jämförande studie av hållbarhetsredovisning mellan traditionella flygbolag och lågprisflygbolag

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad; Högskolan i Halmstad

    Författare :Diamel Kovalj; Nikki Marjanovic; [2019]
    Nyckelord :Sustainability report; CSR; Airlines; Low cost airlines; Traditional airlines; Ryanair; SAS; Lufthansa; Norwegian; Triple bottom line; strategies; Hållbarhetsredovisning; Hållbarhetsrapport; CSR; Flygbolag; Lågprisflygbolag; Traditionella flygbolag; Ryanair; SAS; Lufthansa; Norwegian; Triple bottom line; strategier;

    Sammanfattning : Reporting of sustainability has gained an increasing importance over the past years and companies have begun to take greater responsibility for society. One major reason why sustainability has been recognized is because of the increased climate change in the world. LÄS MER

  3. 3. Textile craft producer Jordan River Foundation’s collaborative design development with IKEA

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jamila Juzer Siamwalla; [2019]
    Nyckelord :collaboration; design development; co-designing; textile crafts; craft production;

    Sammanfattning : Background: The production of textile crafts requires resources and skilled artisans. In modern times, textile crafts sold in the global market are often made through collaboration involving artisans and profit, social and non-profit enterprises with aim to globalize the aesthetic or styling, structural aspects, and marketability of the crafted product. LÄS MER

  4. 4. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Zilling; [2019]
    Nyckelord :Competition strategies; innovation; new markets; environmental strategies; red oceans; blue oceans; key components for success; Konkurrensstrategier; innovation; nya marknader; miljöstrategier; röda oceaner; blå oceaner; nyckelkomponenter för framgång;

    Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER

  5. 5. Techno-economic evaluation of a floating PV system for a wastewater treatment facility

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Bruno Paixão Martins; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : An increasing capacity of floating photovoltaic technology (FPV) has been deployed in the past five years, showing an alternative to countries with small surface areas to take advantage of man-made water bodies to install solar power. Furthermore, regions where land area is primarily geared towards other uses such as agriculture or are located in large urban centers are also a target for these installations, as land costs tend to be a relevant share of the investment on a solar energy project. LÄS MER