Sökning: "Market SECTOR"

Visar resultat 1 - 5 av 1449 uppsatser innehållade orden Market SECTOR.

  1. 1. Financial Performance of Firms with Low Respectively High ESG Scores - A study of the US Technology sector

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Hanna Lindbo; Diana Salim; [2019-02-21]
    Nyckelord :ESG; Technology sector; Risk-adjusted return; Sharpe Ratio;

    Sammanfattning : This study investigates the relationship between financial performance and ESG score over a five-year time period, January 2013 to January 2018, in the US market. To examine this, two small cap portfolios is constructed, one consisting of firms with high ESG scores and one with low ESG scores. LÄS MER

  2. 2. MOBILE MONEY AS A FINANCIAL INCLUSION TOOL FOR POVERTY REDUCTION A cross-country analysis of low- and middle-income countries

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Emma Grimme Hallberg; [2019-02-12]
    Nyckelord :mobile-money; financial inclusion; poverty; technology; cross-country analysis; low-income countries; middle-income countries;

    Sammanfattning : This thesis aims to examine if mobile money can act as a financial inclusion tool to reduce poverty levels in low- and middle-income countries. In contrast to the majority of the literature within its research field, this thesis observes the relationship on an aggregate cross-country level instead of using data on an individual or household level, in order to fully examine the impacts on national poverty levels. LÄS MER

  3. 3. Baumol’s Cost Disease in the Second Machine Age

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Erik Nelsson; [2019]
    Nyckelord :unbalanced growth computerization digitization employment; Business and Economics;

    Sammanfattning : Baumol argued that technologically stagnant sectors with relatively low productivity growth over time will experience relatively higher prices and increased shares of total labor, and thereby slow aggregate growth. This theory, known as ‘the cost disease’, also claims that services, predominantly found in the public sector, generally are stagnant due to their perceived dependence on human labor as an input. LÄS MER

  4. 4. Platsbunden kommunikation& digital platsmarknadsföring -En fallstudie om Motala, Östergötlands sjöstad.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap; Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sara Martinsson; Alexandra Struwe; [2019]
    Nyckelord :Case study; digital communication; marketing communication; place branding;

    Sammanfattning : This qualitative study aims to examine how Tillväxt Motala AB are working strategically to market Motala, a middle-sized city in Sweden. The study is implemented through qualitative semi-structured interviews with employees at Tillväxt Motala AB. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier som marknadsföringsverktyg : En studie utifrån mikroföretags perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Alma Nezirevic; Sandra Zeilon; [2019]
    Nyckelord :Digital marketing; social media; microenterprise; tourism; Digital marknadsföring; sociala medier; mikroföretag; turism;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar de förväntningar mikroföretag inom turismbranschen har på sociala medier som ett marknadsföringsverktyg. Mikroföretag har inte alltid samma marknadsföringsresurser eller förutsättningar som större företag har att marknadsföra sig. LÄS MER