Sökning: "Lovisa Swärd"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lovisa Swärd.

  1. 1. Debatten om svagpresterande elever : En undersökning om hur svagpresterande elever framställs i den svenska skolpolitiska debatten år 2018–2023

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lovisa Swärd; [2024]
    Nyckelord :Svagpresterande elever; problemrepresentation; subjektsposition; diskurs;

    Sammanfattning : The language used to talk about students has an impact on their performance in school. One student group mentioned in the educational policy debate is the weak-performing students. The purpose of this essay was to examine how weak-performing students are portrayed in the educational policy debate from 2018 to 2023. LÄS MER

  2. 2. Skolbaserade interventioner för att öka barn ochungdomars fysiska aktivitet : En undersökning om nordiska interventioners effektivitet ochmöjliga framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Erik Rosdal; Lovisa Swärd; [2023]
    Nyckelord :Skolbaserade interventioner. Fysisk aktivitet. Barn. Ungdomar. Framgångsfaktorer.;

    Sammanfattning : Introduktion: Många barn och ungdomar uppnår idag inte rekommendationerna för fysiskaktivitet. Flera skolbaserade interventioner har genomförts i syfte att öka fysisk aktivitet hosbarn och unga. Trots detta råder det fortfarande en viss oklarhet i vad som gör en interventioneffektiv. LÄS MER

  3. 3. Skriva med digitala hjälpmedel eller för hand? : En studie om elevers skrivutveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Johanna Swärd Willman; Lovisa Netzel; [2022]
    Nyckelord :writing development analog writing tools; digital tools; traditional writing instruction.;

    Sammanfattning : Traditional writing instruction is disappearing increasingly and digital aids are taking over writing instruction. Research highlights the benefits of having students write by hand because it promotes learning. Unlike having students write with digital tools that are not as favorable. LÄS MER