Sökning: "BRAND"

Visar resultat 1 - 5 av 3863 uppsatser innehållade ordet BRAND.

  1. 1. Miljömärkt

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Catharina Alwén; [2019]
    Nyckelord :Ecolabelling; Svanen; EU Ecolabel;

    Sammanfattning : This Study researches how brand awareness affects the brand equity of environmental labels. The two governmental ecolabels in Sweden, Svanen and EU Ecolabel are the objects studied. Svanen is the official Nordic ecolabel and EU Ecolabel is the official label in the European Union. LÄS MER

  2. 2. Uppsala - Sveriges bästa cykelstad : Länken mellan identiteten som cykelstad och varumärket cykelstaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Jonna Malmback; [2019]
    Nyckelord :city branding; place branding; city branding; place branding; platsidentitet; cyklism; cykelstad;

    Sammanfattning : Många städer försöker utmärka sig på den globala världsmarknaden genom att skapa varumärken för sin stad, så kallade city- och place branding, som översätts till marknadsföring på svenska. Dessa begrepp har fått relativt lite plats inom forskningen, vilket har resulterat i att konsekvenserna av att använda sig av city- och place branding är tämligen okända. LÄS MER

  3. 3. Employer branding, den enda vägen till framgång? : En kvalitativ studie om Karlstads kommuns employer branding

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Frida Brundin; Linda Kanavina; [2019]
    Nyckelord :employer branding; identity; identification; profession; employer branding; identitet; identifikation; yrkesroll; yrkeskår;

    Sammanfattning : Employer branding är något som idag kan ses som en självklarhet för många arbetsgivare. De anställda ska identifiera sig med arbetsplatsens varumärke och representera det på sådant sätt som arbetsgivaren önskar. Det krävs dock en hel del förberedning och hårt arbete för att detta ska nå ut till de anställda. LÄS MER

  4. 4. Upplevelsen av UX-design i korrelation till varumärke : En studie av fallet ICA

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Olivia Gisle; Jenny Wickman; [2019]
    Nyckelord :UX-design; brand; key values; communication; human-computer interaction; ICA;

    Sammanfattning : This study's aim is to examine the correlation between UX-design (user experience design)and brand. This happens through focusing on studying the possible importance of UX-designas a communication means of a brand. LÄS MER

  5. 5. Ett gränsland mellan privatliv, politik och att framstå som äkta : En kvalitativ studie i hur ungdomar upplever svenska partiledare på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Frida Burell; Charlotte Ekberg; [2019]
    Nyckelord :Instagram; party leaders; self-presentation; personal branding; authenticity; Instagram; partiledare; självpresentation; personligt varumärke; autenticitet;

    Sammanfattning : På Instagram postar idag svenska partiledare bilder som är av vardaglig karaktär och föreställer situationer och miljöer man vanligtvis inte brukar se en partiledare i. Vi ser dem spela pingis inför publik, vi ser dem ta promenader i skogen med familjen och vi ser dem iklädda supporterkläder på en landskamp. LÄS MER