Sökning: "BRAND"

Visar resultat 1 - 5 av 3889 uppsatser innehållade ordet BRAND.

  1. 1. Miljömärkt

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Catharina Alwén; [2019]
    Nyckelord :Ecolabelling; Svanen; EU Ecolabel;

    Sammanfattning : This Study researches how brand awareness affects the brand equity of environmental labels. The two governmental ecolabels in Sweden, Svanen and EU Ecolabel are the objects studied. Svanen is the official Nordic ecolabel and EU Ecolabel is the official label in the European Union. LÄS MER

  2. 2. Temperature distribution in air tight cavities of steel framed modular buildings when exposed to fire

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser; Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Elin Bergroth; Greta Torstensson; [2019]
    Nyckelord :Cavities; fire furnace; fire test; modular building; steel; TASEF; Brandugn; brandtest; hålrum; modulbyggnader; stål; TASEF;

    Sammanfattning : A common way to construct large buildings is by assemble prefabricated modules around a load bearing steel construction. However, if a fire occurs these buildings can be subject to a rapid fire spread due to its cellular nature. LÄS MER

  3. 3. Uppsala - Sveriges bästa cykelstad : Länken mellan identiteten som cykelstad och varumärket cykelstaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Jonna Malmback; [2019]
    Nyckelord :city branding; place branding; city branding; place branding; platsidentitet; cyklism; cykelstad;

    Sammanfattning : Många städer försöker utmärka sig på den globala världsmarknaden genom att skapa varumärken för sin stad, så kallade city- och place branding, som översätts till marknadsföring på svenska. Dessa begrepp har fått relativt lite plats inom forskningen, vilket har resulterat i att konsekvenserna av att använda sig av city- och place branding är tämligen okända. LÄS MER

  4. 4. Employer branding, den enda vägen till framgång? : En kvalitativ studie om Karlstads kommuns employer branding

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Frida Brundin; Linda Kanavina; [2019]
    Nyckelord :employer branding; identity; identification; profession; employer branding; identitet; identifikation; yrkesroll; yrkeskår;

    Sammanfattning : Employer branding är något som idag kan ses som en självklarhet för många arbetsgivare. De anställda ska identifiera sig med arbetsplatsens varumärke och representera det på sådant sätt som arbetsgivaren önskar. Det krävs dock en hel del förberedning och hårt arbete för att detta ska nå ut till de anställda. LÄS MER

  5. 5. City Competitiveness and Branding : Identities and strategies in two Swedish municipalities

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Gustav Hodges-Dexner; [2019]
    Nyckelord :Place branding; Competitive identity; City development; Municipalities; Brand management;

    Sammanfattning : As the world-economy becomes increasingly competitive, places adopt different methods to elevate their attractiveness. The paper examines how two medium-sized Swedish cities, Uppsala and Västerås, develop their own competitiveness, identities, and images in relation to the principles and concepts laid out by Simon Anholt in his book Competitive identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions (2007). LÄS MER