Sökning: "BRAND"

Visar resultat 1 - 5 av 4845 uppsatser innehållade ordet BRAND.

  1. 1. How do brand experiences create enchantment? A case study of Polestar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elvira Jonsson; William Gärdfors; [2021-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Att dela ansvaret med konsumenten En kvalitativ case-study av virtuella brand experiences

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Hovnert; Malin Weisby Kratz; [2021-02-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Synen på ZYN : En studie om relationen mellan varumärke och konsumenters uppfattning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation; Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Lina Ericsson; Iman Awelker; [2021]
    Nyckelord :Communication; Swedish Match; ZYN; corporate identity; brand identity;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the organization Swedish Match and their nicotine brand ZYN. Swedish Match is a firm that develops, manufactures and sells “snus” and other similar products. LÄS MER

  4. 4. The influence of guerrilla marketing on consumers’ purchasing behavior

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Zeineb Tarek Jawad Al Fattal; Ismael El Rharbaoui; Amara Aldebe; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date: 2021/01/21 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Amara Aldebe, Ismael El Rharbaoui.  Zeinab Al Fattal Title: The influence of guerrilla marketing on purchasing behavior Tutor: Leanne Johnstone Keywords: guerrilla marketing, consumers’ behavior, purchasing behavior, marketing communication, brand image, WoM Researchquestion: How does guerrilla marketing influence consumers purchasing behavior? Purpose: To examine the effect of guerrilla marketing on purchasing behavior Method: Qualitative research technique Conclusion: The impact of guerrilla marketing on purchasing behavior mainly dependson the brand image and how innovative the guerrilla campaign is . LÄS MER

  5. 5. “Det är något vi kan göra själva, men du vet, vi behöver människor” : En netnografisk studie av medlemmar i ett online brand community

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Annie Holmberg; Josephine Karlsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie bygger på en netnografisk analys. Attityder och beteenden undersöks hos medlemmar i Nikes online brand community, samt hur medlemmar påverkar och påverkas av communityn. Detta genom att granska kommunikation, interaktion och intervjumaterial. LÄS MER