Sökning: "Marcus Olsson Stefan Orbaum Fredriksson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Marcus Olsson Stefan Orbaum Fredriksson.

  1. 1. In-store promotion : Hur förhåller sig konsumenter till digitala skärmar i butiksmiljön?

    Master-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Stefan Orbaum Fredriksson; Marcus Olsson; [2012]
    Nyckelord :in-store promotion; digitala skärmar; eye-tracking; ögonspårning; butiksmiljö;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att se hur vida digitala skärmar är ett effektivt promotionverktyg, och hur konsumenternas beteende är relaterade till denna typ av in-store promotion. Genom en explorativ studie som genomfördes på Ica Maxi Karlstad undersöktes detta fenomen med hjälp av ögonspårning och enkäter. LÄS MER

  2. 2. Exponering i skyltfönster : Hur kan företag kommunicera effektivt med konsumenter via ett skyltfönster?

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Marcus Olsson; Stefan Orbaum Fredriksson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ett skyltfönster är en möjlighet för företag som Telia att marknadsföra sina budskap, produkter och tjänster. En tidigare undersökning har dock visat att det bara är ett fåtal av konsumenterna som faktiskt lägger märke till skyltfönstret i Telia butiken Karlstad. LÄS MER