Sökning: "Marknadsundersökning köpbeteende"

Visar resultat 6 - 6 av 6 uppsatser innehållade orden Marknadsundersökning köpbeteende.

  1. 6. Etablering på snäv marknad-om Gina Tricots möjligheter på Åland

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Lina Andersson; Kristin Persson; Anna Staffas; [2008]
    Nyckelord :konkurrenssituation; konsumentbehov; köpbeteende; etableringsplan;

    Sammanfattning : Åland är en ö vars invånare har utvecklat ett speciellt köpbeteende, som innebär att de åker utanför Åland för att shoppa kläder. Detta för att utbudet på Åland idag är smalt med endast ett fåtal butiker. Avsikten med vår uppsatts är att undersöka och analysera möjligheten att öppna en lönsam Gina Tricot butik på Åland. LÄS MER