Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Finns det efterfrågan av re-designade yogakläderoch accessoarer på den svenska marknaden?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARYNA KOGAN; IDA ESBJÖRNSSON; [2014]
    Nyckelord :Re-design; marknadsundersökning;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om det finns behov av re-designade kläder och accessoarer för yogautövare i Göteborg. Den uppsamlade informationen användes för att bedöma möjligheten till att starta ett företag vars verksamhet bygger på försäljning av yogakläder- och accessoarer genom re-design av secondhandvaror. LÄS MER

  2. 2. Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden : En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Fabian Hamnqvist; Emma Svensson; [2013]
    Nyckelord :college bookstores; online textbook retailers; purchasing behaviour; marketing activities; marketing strategy; Bokakademin; köpbeteende; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden – En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin (Bokakademin i Östergötland AB meets the future – A study of students’ purchasing behaviour regarding textbooks and a proposal for a marketing strategy for Bokakademin) Authors: Fabian Hamnqvist and Emma Svensson Bachelor’s thesis in business administration Linköping University, Department of Management and Engineering, 2013 Supervisor: Mehran Noghabai Abstract This paper examines the competition arising from online textbook retailers met by physical college bookstores. The paper examines the implications of college students' purchasing behaviour when buying textbooks, how a specific corporate clientele is composed and the purchasing habits of these customers to the specific company in question. LÄS MER

  3. 3. Kombination av egna och etablerade varumärken : Ett företags liv eller död?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Jennie Adolfsson; Jenny Söderberg; [2012]
    Nyckelord :beteenden; kommunikation; sortiment; mode; identitet; profil; image; attitudes; behaviors; communication; brand; fashion; identity; profile; image; attityder; målgrupp; varumärken;

    Sammanfattning : Konkurrensen i klädbranschen växer och blir allt intensivare. Det krävs idag mer från ett företag för att kunna skilja sig från mängden. LÄS MER

  4. 4. Köpbeteenden på marknaden för internetannonsering

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Lindkvist; Erik Milbrink; [2010]
    Nyckelord :Professionellt köpbeteende; internetmarknadsföring; annonsnätverk; displayannonsering;

    Sammanfattning : Bakgrund Marknaden för internetmarknadsföring fortsätter att växa och allt fler företag väljer att placera en större del av sin budget på just denna kanal. En av de vanligast förekommande och kostnadseffektiva metoderna i dag är displayannonsering. Antalet webbplatser är i princip omöjligt att uppskatta och ökar konstant. LÄS MER

  5. 5. Skivförpackningar–en studie om konsumentval

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Johan Bengtsson; [2009]
    Nyckelord :marknadsundersökning; fokusgrupper; Jakebox; Digipack; Jewel box; Super jewel box; cd; Konsumentval; market research; Consumer Choice; environmental choice; focus groups; miljöval;

    Sammanfattning : Denna rapport är en konsumentundersökning rörande skivförpackningar. Syftet med undersökning är att ta reda på vad konsumenter har för attityd, tankar och känslor kring olika slags skivförpackningar. LÄS MER