Sökning: "fashion"
Visar resultat 1 - 5 av 2778 uppsatser innehållade ordet fashion.
1. Stitching Sustainability: Exploring the Dynamics of Slow Fashion: A qualitative content analysis of how two Swedish fashion companies operate in practice in relation to a slow fashion framework
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Collective research indicates that the global fashion industry faces extensive challenges within the objective of a just and sustainable development and clarifies the need for slow production and consumption. Slow fashion is both a movement and a theoretical concept aiming to do this, where slow is not time- but quality-based. LÄS MER
2. Ecological Fashion Perspectives of the Green Generation: Examining Gen Z and Millennial attitudes towards the Swedish fashion industry's efforts to reduce emissions of greenhouse gases
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : This paper seeks to examine how young Swedish consumers appurtenant to Generation Z and the Millennial generation perceive the effort made by four leading Swedish fashion companies H&M, Lindex, Kappahl, and Gina Tricot to reduce their emissions of greenhouse gases. Further, it explores the general attitudes that these generations hold toward the Swedish Fashion Industry’s approach to sustainable dev elopment. LÄS MER
3. Deadstock-textilier: En analys av dess hållbarhetspotential och strategiska värde för företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The textile fashion industry has a significant environmental impact. The industry accounts for 10% of the world's total carbon dioxide emissions and also leads to other negative environmental impacts. To adapt to environmental goals, including achieving the 1.5-degree target presented by the IPCC, the industry must undergo changes. LÄS MER
4. Mot en hållbar modeindustri med hjälp av Marknadsföring - En kvalitativ studie om hur fast fashion företag kan använda sig av hållbar marknadsföring för att främja hållbarhet inom industrin
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Följande kvalitativa studie undersöker hur fast fashion företag kan använda Gordons ramverk för hållbar marknadsföring i syfte att främja hållbar konsumtion och minska de negativa konsekvenserna för samhället och miljön. Överkonsumtionen inom modeindustrin beror delvis på att produkterna är billiga och produceras för snabb försäljning, vilket leder till ohållbara marknadsföringsstrategier. LÄS MER
5. To Adopt or Not to Adopt, That is the Question: An Analysis of Drivers and Barriers for Adoption of Virtual Fitting Rooms in the Swedish online fashion retail market
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The immense increase in returns amongst Swedish online fashion retailers has given rise to severe challenges, not least from a sustainability perspective. Several studies have shed light to Virtual Fitting Rooms (VFRs) as a potential solution for reducing online returns. LÄS MER
