Sökning: "internetmarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade ordet internetmarknadsföring.

  1. 1. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aras Emil Ali; Dulguun Tuvshintugs; [2020]
    Nyckelord :ad avoidance; ad block; video ads; pop-ups; banners; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity; reklamundvikande; annonsblockerare; videoannonser; pop-ups; banderoller; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity;

    Sammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER

  2. 2. Hur kan fysiska butiker undvika en butiksdöd? : En kvalitativ studie om hur fysiska butiker upplever att internet ochden digitala utvecklingen påverkar butiken samt hur nätbutiker arbetar med internetmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Fridha Borg Pålsson; Sonny Nygårds; [2020]
    Nyckelord :physical stores; online stores; internet marketing; omnichannel; retail; SWOT; social media; fysiska butiker; nätbutiker; internetmarknadsföring; omnichannel; sällanköpshandel; SWOT; sociala medier;

    Sammanfattning : The internet has provided an easier way to trade goods and services through online stores. As an effect of internet and e-commerce, companies restructure the trade from the physical store to online store. LÄS MER

  3. 3. Privacy Paradox : En kvalitativ studie om svenskars medvetenhet och värnande om integritet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hjördis Harzdorf; Hanin Talal Abdulrahman; Sumejja Duric; [2019]
    Nyckelord :Consumer behaviour; Online marketing; Targeted marketing; Privacy paradox; General Data Protection Regulation GDPR ; Cookies; Metadata. Awareness; Integrity; Cognitive Trust; Konsumentbeteende; Internetmarknadsföring; Riktad marknadsföring; Privacy paradox; GDPR Dataskyddsförordningen; Cookies; Metadata; Medvetenhet; Integritet; Kognitivt förtroende;

    Sammanfattning : Genom digitalisering av samhället och teknologins utveckling har marknadsföringsstrategier progressivt reformerats, från att uppmärksamma produkter mot konsumenten till att istället sätta konsumenten i fokus. Genom avancerade algoritmer, Business Intelligence och digitala DNA spår har det blivit möjligt att individualisera och rikta marknadsföring mot konsumentens intressen och även förutse individens konsumentbeteende. LÄS MER

  4. 4. Användargenererat innehåll : En studie om företags strategier för att driva en plattform

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Viderberg; Matilda Lindberg; [2016]
    Nyckelord :Användargenererat innehåll; web 2.0; internetmarknadsföring; marknadskommunikation; digital plattform;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att ta fram strategier för kommunikation åt företag som bedriver en plattform baserad på användargenererat innehåll. Internet idag är en vanlig kommunikationskanal för företag och trender och miljön ändras snabbt. Web 2. LÄS MER

  5. 5. Små fiskar fastnar också i nätet : En studie om hur små e-handlare kan konkurrera på Internet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Engsund; Kristoffer Johansson; Philip Lexander; [2015]
    Nyckelord :E-commerce; Internet; online marketing; small companies; com- petition; globalization.; E-handel; Internet; internetmarknadsföring; småföretag; konkurrens; globalisering.;

    Sammanfattning : Bakgrund: De första Internetbaserade butikerna öppnade i mitten av 1990-talet och Internethandeln har sedan dess vuxit kraftigt. Den snabba tekniska utvecklingen har gjort att många svenska små e-handelsföretag har kunnat ta steget ut på en global marknad. LÄS MER