Sökning: "internetmarknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade ordet internetmarknadsföring.
1. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER
2. Hur kan fysiska butiker undvika en butiksdöd? : En kvalitativ studie om hur fysiska butiker upplever att internet ochden digitala utvecklingen påverkar butiken samt hur nätbutiker arbetar med internetmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : The internet has provided an easier way to trade goods and services through online stores. As an effect of internet and e-commerce, companies restructure the trade from the physical store to online store. LÄS MER
3. Privacy Paradox : En kvalitativ studie om svenskars medvetenhet och värnande om integritet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Genom digitalisering av samhället och teknologins utveckling har marknadsföringsstrategier progressivt reformerats, från att uppmärksamma produkter mot konsumenten till att istället sätta konsumenten i fokus. Genom avancerade algoritmer, Business Intelligence och digitala DNA spår har det blivit möjligt att individualisera och rikta marknadsföring mot konsumentens intressen och även förutse individens konsumentbeteende. LÄS MER
4. Användargenererat innehåll : En studie om företags strategier för att driva en plattform
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att ta fram strategier för kommunikation åt företag som bedriver en plattform baserad på användargenererat innehåll. Internet idag är en vanlig kommunikationskanal för företag och trender och miljön ändras snabbt. Web 2. LÄS MER
5. Små fiskar fastnar också i nätet : En studie om hur små e-handlare kan konkurrera på Internet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: De första Internetbaserade butikerna öppnade i mitten av 1990-talet och Internethandeln har sedan dess vuxit kraftigt. Den snabba tekniska utvecklingen har gjort att många svenska små e-handelsföretag har kunnat ta steget ut på en global marknad. LÄS MER