Sökning: "nätbutiker"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet nätbutiker.
1. Konsumentattityder gentemot köp av kläder : En jämförelse mellan två olika generationers konsumentattityder gentemot köp av kläder från nätbutiker respektive fysiska butiker till följd av Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Den ökade digitalisering har lett till att e-handeln ökat rejält vilket har resulterat i att köp i fysiska butiker minskat. Idag är inköpen inte begränsade till fysiska butiker, utan konsumenter kan enkelt handla via sina datorer, surfplattor eller mobiltelefoner. LÄS MER
2. Etisk hackning : Säkerheten i en nätbutik
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : E- handelsmarknaden har de senaste åren växt explosionsartat. I och med den ökade användningen av nätbutiker där bland annat personuppgifter och betalningar behandlas är det viktigt att se till att säkerheten håller måttet. I denna rapport undersöks säkerheten i en populär nätbutik genom utförandet av penetrationstester. LÄS MER
3. Leveraging Adult Fashion to Enhance Children’s Fashion Recognition
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The future of the fashion industry is expected to be online, thus a significant amount of research is being conducted in the field of fashion image analysis. Currently, a task that places a heavy workload on online stores is manually tagging new garments, including attributes such as category, color, pattern, or style. LÄS MER
4. Hur kan fysiska butiker undvika en butiksdöd? : En kvalitativ studie om hur fysiska butiker upplever att internet ochden digitala utvecklingen påverkar butiken samt hur nätbutiker arbetar med internetmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : The internet has provided an easier way to trade goods and services through online stores. As an effect of internet and e-commerce, companies restructure the trade from the physical store to online store. LÄS MER
5. Svenska konsumenters förtroende till okända nätaktörer : Konsumenters beteende och erfarenheter gällande näthandel
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Med hjälp av digitalisering och IT-utvecklingen har både marknadsförare och svenska konsumenter större valfrihet och möjligheter gällande försäljningskanaler och konsumtion. Med denna utveckling har det även skapats utmaningar för såväl marknadsförare som konsumenter. LÄS MER