Sökning: "nätbutiker"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet nätbutiker.

  1. 1. Konsumentattityder gentemot köp av kläder : En jämförelse mellan två olika generationers konsumentattityder gentemot köp av kläder från nätbutiker respektive fysiska butiker till följd av Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Arez Guevara; Ihab Basha Agha; [2022]
    Nyckelord :Consumer behavior; physical stores; e-commerce; clothing; Covid-19; safety; access to information; loyalty; Konsumentbeteende; fysiska butiker; e-handel; kläder; Covid-19; trygghet; tillgång till information; lojalitet;

    Sammanfattning : Den ökade digitalisering har lett till att e-handeln ökat rejält vilket har resulterat i att köp i fysiska butiker minskat. Idag är inköpen inte begränsade till fysiska butiker, utan konsumenter kan enkelt handla via sina datorer, surfplattor eller mobiltelefoner. LÄS MER

  2. 2. Etisk hackning : Säkerheten i en nätbutik

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ronas Baran; Christoffer Lindén; [2021]
    Nyckelord :Ethical hacking; penetration test; online store; Shopify; Etisk hackning; penetrationstest; nätbutik; Shopify;

    Sammanfattning : E- handelsmarknaden har de senaste åren växt explosionsartat. I och med den ökade användningen av nätbutiker där bland annat personuppgifter och betalningar behandlas är det viktigt att se till att säkerheten håller måttet. I denna rapport undersöks säkerheten i en populär nätbutik genom utförandet av penetrationstester. LÄS MER

  3. 3. Leveraging Adult Fashion to Enhance Children’s Fashion Recognition

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Angel Luis Igareta Herráiz; [2021]
    Nyckelord :CNN; Machine Learning; Transfer Learning; Fashion Analysis; Children’s Fashion; Clothing Attribute Recognition; CNN; maskininlärning; överföringsinlärning; modeanalys; barnmode; igenkänning av klädesattribut;

    Sammanfattning : The future of the fashion industry is expected to be online, thus a significant amount of research is being conducted in the field of fashion image analysis. Currently, a task that places a heavy workload on online stores is manually tagging new garments, including attributes such as category, color, pattern, or style. LÄS MER

  4. 4. Hur kan fysiska butiker undvika en butiksdöd? : En kvalitativ studie om hur fysiska butiker upplever att internet ochden digitala utvecklingen påverkar butiken samt hur nätbutiker arbetar med internetmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Fridha Borg Pålsson; Sonny Nygårds; [2020]
    Nyckelord :physical stores; online stores; internet marketing; omnichannel; retail; SWOT; social media; fysiska butiker; nätbutiker; internetmarknadsföring; omnichannel; sällanköpshandel; SWOT; sociala medier;

    Sammanfattning : The internet has provided an easier way to trade goods and services through online stores. As an effect of internet and e-commerce, companies restructure the trade from the physical store to online store. LÄS MER

  5. 5. Svenska konsumenters förtroende till okända nätaktörer : Konsumenters beteende och erfarenheter gällande näthandel

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Klara Li Wirén; Berola Shahine; [2018]
    Nyckelord :Consumere; ecommerce; consumer behavior; multi-channel marketing; trust; Consumere; näthandel; konsumentbeteende; multikanalförsäljning; förtroende;

    Sammanfattning : Med hjälp av digitalisering och IT-utvecklingen har både marknadsförare och svenska konsumenter större valfrihet och möjligheter gällande försäljningskanaler och konsumtion. Med denna utveckling har det även skapats utmaningar för såväl marknadsförare som konsumenter. LÄS MER