Sökning: "title"

Visar resultat 1 - 5 av 3848 uppsatser innehållade ordet title.

  1. 1. Inget strösslande med namnpubliceringar - En kvalitativ intervjustudie av sportredaktioners etiska förhållningssätt kring namnpublicering av dömda idrottare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Carl Bolinder; Harry Maghder; [2021-02-05]
    Nyckelord :Sports journalism; media ethics; publication of names; convicted athletes; sanctity of private life; ethical approach;

    Sammanfattning : Title: “Inget strösslande med namnpubliceringar” - En kvalitativ intervjustudie av sportredaktioners etiska förhållningssätt kring namnpublicering av dömda idrottare.Subject: Undergraduate research paper in journalism studies, Department of journalism, media and communication (JMG), University of Gothenburg. LÄS MER

  2. 2. The influence of guerrilla marketing on consumers’ purchasing behavior

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Zeineb Tarek Jawad Al Fattal; Ismael El Rharbaoui; Amara Aldebe; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date: 2021/01/21 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Amara Aldebe, Ismael El Rharbaoui.  Zeinab Al Fattal Title: The influence of guerrilla marketing on purchasing behavior Tutor: Leanne Johnstone Keywords: guerrilla marketing, consumers’ behavior, purchasing behavior, marketing communication, brand image, WoM Researchquestion: How does guerrilla marketing influence consumers purchasing behavior? Purpose: To examine the effect of guerrilla marketing on purchasing behavior Method: Qualitative research technique Conclusion: The impact of guerrilla marketing on purchasing behavior mainly dependson the brand image and how innovative the guerrilla campaign is . LÄS MER

  3. 3. Företagsstorlek och ESG-betyg : En kvantitativ studie om företagsstorlekens påverkan på ESG-betyget

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Inga Kemi; Anton Samuelsson; [2021]
    Nyckelord :ESG-rating; company size; sustainability reporting; sustainability disclosure; SRI; ESG-betyg; företagsstorlek; hållbarhetsrapportering; hållbarhetsredovisning; SRI;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Företagsstorlek och ESG-betyg Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Anton Samuelsson och Inga Kemi Handledare: Jan Svanberg Datum: 2021 – Januari Syfte: ESG-betygen spelar en nyckelroll som den vanligaste proxyn för hållbarhetsprestation inom hållbar finansiering. Tidigare studier visar dock att företag har incitament att vara kreativa med hållbarhetsupplysningar, som ligger till grund för ESG-betygen. LÄS MER

  4. 4. Anställdas reaktioner på kulturell styrning : En kvalitativ studie om hur arbetare med olika anställningsförhållanden reagerar på kulturell styrning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Christin Artursson; Malin Persson; [2021]
    Nyckelord :kontrollsystem; organisationskultur; ritualer; värderingar; symboler; anställningar;

    Sammanfattning : Titel: Anställdas reaktioner på kulturell styrning inom industribranschen: En kvalitativ studie om hur arbetare med olika anställningsförhållanden reagerar på kulturell styrning.  Metod: I denna studie har en kvalitativ metod genomförts med en induktiv ansats. LÄS MER

  5. 5. Vikten av de oskrivna reglerna

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alice Söderberg; John Söderberg; David Weiler; [2021]
    Nyckelord :Distansarbete; normer; interaktione; kommunikation; digitala kommunikationsmedel; Teleworking; norms; interactions; communication; digital communication channels; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Importance of the Unwritten Rules Seminar date: 15th of January 2021 Course: FEKH49, Business Administration: Bachelor’s degree Project in Organization, Undergraduate level, 15 credits Authors: Alice Söderberg, John Söderberg, David Weiler Supervisor: Nadja Sörgärde Five Key-words: Teleworking, norms, interactions, communication, digital communication channels Purpose: The purpose of this study is to nuance previous research regarding how interactions are affected by teleworking by examining how the employees at Översättningsbolaget experience changes in the interactions they have with their colleagues due to teleworking and which norms that could affect this. Research question: How do the employees at Översättningsbolaget experience that the interactions they have with their colleagues have changed due to teleworking and which norms could affect this? Theoretical perspective: The study’s theoretical perspective consists of previous research on interactions, what teleworking is and how teleworking affects interactions between colleagues and the consequences this entails. LÄS MER