Avancerad sökning

Hittade 1 uppsats som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Han når inte tvålen : integrering/inkludering ett ständigt lärande. En studie om lärares förutsättningar att integrera/inkludera elever med fysiska funktionshinder i klassen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

    Författare :Mattias Classon; [2008]
    Nyckelord :fysiska funktionshinder; integrering; inkludering; delaktighet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka förutsättningarna för lärare att integrera/inkludera elever med fysiska funktionshinder i klassen. Hur förbereddes läraren innnan en funktionshindrad elev kom till klassen? Vilka anpassningar av lokaler och utrustning är nödvändiga för att eleven ska kunna vara delaktig i klassen? Vilket är elevens behov av personliga hjälpmedel? Studien belyser också vilka möjligheter till pedagogisk utveckling läraren får genom att undervisa elever med fysiska funktionshinder. LÄS MER