Sökning: "VARUMÄRKE"

Visar resultat 1 - 5 av 2072 uppsatser innehållade ordet VARUMÄRKE.

  1. 1. 30 YEARS OF JUST DO IT, ARE THEY CRAZY ENOUGH? En kvalitativ semiotisk och retorisk analys av Nikes Just Do It-kampanj Dream Crazy

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nathalie Gerke; Andreas Moberg; Ida Tilemo; [2019-07-01]
    Nyckelord :Varumärke; Politisering; Retorik; Semiotik; Nike;

    Sammanfattning : Syfte: Vår studie ämnar att analysera hur Nike skapar mening i sin kommunikation och hur den relaterar till den moderna samhällskontexten. Genom analysen förväntar vi därmed oss kunna urskilja vilka värderingar och budskap som varumärket Nike laddas med. LÄS MER

  2. 2. "En större uppgift" - En kritisk retorikanalys av den svenska Polisens rekryteringskampanj ”Det finns en större uppgift”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ellen Gribing; Caroline Stenström Toll; Matilda Thomasson; [2019-07-01]
    Nyckelord :Employer branding; identitet; myndigheter; Polisen; profil; rekryteringskommunikation; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka Polisens rekryteringskommunikation för att utläsa om organisationens rekryteringsproblematik kan ligga i att de värden Polisen förmedlar om sig själva inte går i linje med sin värdegrund.Teori: Identitet, Employer branding, profil och retorik. Metod: Kritisk retorikanalys. LÄS MER

  3. 3. ”Skrot är guld”. En kvalitativ fallstudie av ett väletablerat företags Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Harrysson; Isabel Rohman; [2019-05-07]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Brand Equity; Employer Value Proposition; företagskultur; ledarskap;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar att studera Employer Branding på ett väletablerat företag. Employer Branding handlar om att marknadsföra sig som arbetsgivare och är idag viktigt för att locka och behålla kompetent personal (Parment, Dyhre och Lutz, 2017). LÄS MER

  4. 4. Företags strategiska kommunikation etableras i dialog - En kvalitativ intervjustudie av företags strategiska kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Maja Hurtigh; [2019-02-07]
    Nyckelord :Företag; strategisk kommunikation; varumärke; organisationskultur- och identitet; corporate social responsibility; strategisk improvisation; översättning och tolkning; intern och extern dialog;

    Sammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet med denna studien är att studera hur kommunikatörer tolkar företags strategiska kommunikation till företagens operativa kommunikations resultat.Teori: Strategisk kommunikation, varumärke, organisationskultur- och identitet, corporate social responsibility, strategisk improvisation, tolkning samt dialog. LÄS MER

  5. 5. "Det här är ingen slogan" - En analys av svenska kommuners översättning av varumärke

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nellie Bäckman; [2019-02-07]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärke; kommuner; offentlig sektor; översättning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur de svenska kommunerna, enligt dem själva, har översatt konceptet varumärke.Teori: Översättningsteori, varumärke, reputation management, regler för översättning (Røvik), diskursanalys inom social practice theory (van Leeuwen). LÄS MER