Sökning: "Pia Mollin"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Pia Mollin.

  1. 1. Intensiv lästräning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Åsa Johansson; Pia Mollin; [2014]
    Nyckelord :intensiv lästräning; TIL; Reading Recovery; tidiga insatser;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med vår studie är att undersöka hur intensiv lästräning under en sexveckorsperiod kan påverka ordavkodningsförmågan samt ta del av elevernas upplevelser av det arbetet. Våra frågeställningar är: I vilken utsträckning utvecklas elevernas ordavkodningsförmåga under sexveckors intensiv lästräning? Hur upplever eleverna det intensiva tidsbegränsade insatserna? Vilka tendenser kan vi se beroende på om eleverna genomför intensiv lästräning individuellt eller i liten grupp? I vilken utsträckning utvecklas de elever som också låg under TIL:s gränsvärde, men som inte genomförde intensiv lästräning? Mycket av tankarna inom intensiv lästräning återfinns inom den sociokulturella teorin där inlärning sker i samspel med någon annan, samt inom elevens proximala utvecklingszon. LÄS MER

  2. 2. Barn gör rätt om de kan

    Master-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Susanne Leet; Pia Mollin; [2011]
    Nyckelord :bemötande; CPS; Inkludering; Problemskapande beteende; Ross W Greene;

    Sammanfattning : ABSTRACTLeet, Susanne & Mollin, Pia (2011), Barn gör rätt om de kan. (Children do the right thing if they can)Malmö högskola, Lärarutbildningen, Skolutveckling och ledarskapSyftet med vår studie är att undersöka om CPS - Collaborative Problem Solving, på svenska samarbetsbaserad problemlösning, kan hjälpa barn med problemskapande beteende. LÄS MER