Sökning: "Sandra Hallén"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sandra Hallén.

  1. 1. "Titta fröken! Där är en unicorn i hallen!” : En kvalitativ studie om hur förskollärare arbetar med digitala verktyg för att främja barns lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Irena Simic; Sandra Björkstrand; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Mötet i hallen – ur ett jämlikhetsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Sandra Jönsson; Martina Johansson; [2018]
    Nyckelord :Jämlikhet; likvärdighet; relation; möte; förskolans hall;

    Sammanfattning : Studien utgår från ett projekt som initierats av en förskola där vi som examensarbetesskribenter har haft som uppgift att titta på pedagogernas roll ur ett utomstående perspektiv. Det relationella perspektivet har fått en betydande roll genom hela studien då just mötet mellan pedagog och barn varit i fokus. LÄS MER

  3. 3. "Alla barn behöver lära sig sociala förmågor, det kommer sällan helt naturligt" - hur elva pedagoger i förskolan ger stöd till barn i samspelssvårigheter

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Caroline Björkman; Sandra Sinclair Alenfors; [2012-02-02]
    Nyckelord :samspelssvårigheter; förhållningssätt; utåtagerande; inåtagerande; förskolan;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att synliggöra några pedagogers förhållningssätt, strategier och metoder kring barn som beskrivs ha samspelssvårigheter i förskolan. De frågeställningar studien utgår ifrån är: • Vilken förståelse och kunskap har pedagogerna när det gäller barn i samspelssvårigheter? • Hur ger pedagogerna barnen stöd i att bli mer delaktiga i lek och vardagliga aktiviteter i interaktion med andra barn och vuxna? • Hur beskriver pedagogerna sin samverkan till vårdnadshavarna? • Hur beskriver pedagogerna det externa stödet gällande arbetet med barn i samspelssvårigheter? Teori: Studien utgår från det sociokulturella perspektivet, där man ser att den rådande kulturen och de sociala miljöförhållandena påverkar barns inlärning – utvecklingsprocess. LÄS MER