Avancerad sökning

Hittade 1 uppsats som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “Man har en vision om hur man vill jobba, sen har man verkligheten” : En kvalitativ studie om hur sex förskollärare i Stockholm arbetar med delaktighet i förskolan för barn i behov av stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Cassandra Guldberg Grunditz; Sara Al Dabbagh; [2022]
    Nyckelord :Barn i behov av stöd; delaktighet; språk; avvikande; förskollärare; närmaste utvecklingszonen; kommunikativa stöttor; konstruktioner; barnperspektiv; barns perspektiv; relationellt perspektiv; stötta; utvecklas; dilemma;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur förskollärare från olika förskolor i Stockholm beskriver arbetet för att göra barn i behov av stöd delaktiga i förskolans verksamhet. Det teoretiska perspektiv som valts till denna uppsats är det sociokulturella, där tyngdpunkten lagts på att synliggöra betydelsen av socialt samspel för att barn i behov av stöd ska få möjlighet att utvecklas. LÄS MER