Sökning: "Selfservice technology SST"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Selfservice technology SST.

  1. 1. Undersökning av förhållanden mellan kundvärdesfaktorervid användning av självbetjäningssystem

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sandra Hansson; [2020]
    Nyckelord :Self-service technology; SST; customer value factors; control; self-efficacy; independence; time efficiency; Självbetjäningssystem; SST; kundvärdesfaktorer; kontroll; självförmåga; självständighet; tidseffektivitet;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine the relationshipsbetween the customer value factors control, self-efficacy,independence and time efficiency when using self-servicetechnology. Through increased knowledge of theserelationships, service meetings with self-service technologycan be improved. LÄS MER

  2. 2. Hur kan telekomkunders användning av själv-serviceteknologi öka? : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Lidén; [2018]
    Nyckelord :Self-Service Technology SST ; Telecom Customers; User Experience UX ; Customer Experience CX ; Service Design SD ; Technological Acceptance; Telecommunications and Telecommunications Industry.; Själv-serviceteknologi SST ; Telekomkunder; User Experience UX ; Customer Experience CX ; Servicedesign SD ; Teknologisk acceptans; Telekommunikation och Telekombranschen.;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka hur telekomkunder användning av själv-serviceteknologi (SST) kan öka. Relevant litteratur som SST, teknologisk acceptans, user experience (UX), customer experience (CX) och servicedesign (SD) har identifierats och förankrat studien vetenskapligt. LÄS MER

  3. 3. Teknik i klädesbutik : Upplagt för kritik eller snillerikt?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnéa Nylén; Mathias Olsson; [2017]
    Nyckelord :Selfservice technology SST ; consumer decision making style CDMS ; technology readiness TR ; Självserviceteknologi SST ; Shoppingstil; CDMS ; Teknikmognad TR ;

    Sammanfattning : Bakgrund Klädesbranschen står inför nya möjligheter i form självserviceteknologi (SST). Ett flertal butiker har redan börjat använda olika typer av teknologiska lösningar. Det verkar dock finnas meningsskillnader angående om det är en god idé att införa SST i alla typer av butiker. LÄS MER