Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Spårning av användarens position för snabbare hantering av reseräkningar : Hur kan platsspårning förbättra användarupplevelsen vid ifyllnad av reseräkningar?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Soprani Elias; [2023]
    Nyckelord :Webbteknologi; Platsspårning; Reseräkning; Geolocation;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats utforskar hur ifyllandet av reseräkningar efter tjänsteresor kan förenklas. Det kan hända att en anställd efter en resa har svårt att minnas detaljerade uppgifter om antal körda mil, besökta platser och genomförda aktiviteter. Detta kan leda till att ifyllandet av en reseräkning blir en tidskrävande process. LÄS MER

  2. 2. Institutional Complexity and Management Control Systems: A Case Study in the Aviation Service Industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Elias Nilsson; Oliver Soprani; [2022-06-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study examines how Management Control Systems (MCS) are used and designed to achieve objectives derived from multiple (institutional) logics. We have found the presence of a sustainable and financial logic coexisting in an organization operating within the aviation service industry. LÄS MER

  3. 3. IFRS 16 - Leases En studie om hur investerare och analytiker upplever att IFRS 16 påverkar bolagsanalys

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karl Norén; Oliver Soprani; [2020-09-03]
    Nyckelord :IFRS 16; Leasing; IAS 17; Investerare; Analytiker;

    Sammanfattning : Introduktion och bakgrund: IASBs redovisningsstandarder uppdateras eller utökas med jämna mellanrum för att förbättra kvaliteten på redovisning i finansiella rapporter. 2019 infördes den nya redovisningsstandarden IFRS 16 Leases, vilket innebär att i princip all form av leasing kapitaliseras på balansräkningen. LÄS MER

  4. 4. Electronics Retail Store Atmospherics: A Consumer Type Comparison : A Quantitative Study of Consumer Types and Their Valuation of Sensory Cues

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ebba Soprani; Martin Tsilfidis; [2019]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Consumer Types; Utilitarian; Hedonic; Atmospherics; Electronics Store; Retail Marketing;

    Sammanfattning : Background: Every fifth physical electronics store has been closed during the period between 2011 to 2017, and 30 % of all electronic products are now purchased online. As digitalization has affected both the number of physical stores negatively, but also loyalty towards firms among consumers, as price has become a more crucial role in decision making online, there is a need for physical stores to exploit the advantages that cannot be facilitated online to stay competitive. LÄS MER