Sökning: "educational language policy"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden educational language policy.

  1. 1. Debatten om svagpresterande elever : En undersökning om hur svagpresterande elever framställs i den svenska skolpolitiska debatten år 2018–2023

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lovisa Swärd; [2024]
    Nyckelord :Svagpresterande elever; problemrepresentation; subjektsposition; diskurs;

    Sammanfattning : The language used to talk about students has an impact on their performance in school. One student group mentioned in the educational policy debate is the weak-performing students. The purpose of this essay was to examine how weak-performing students are portrayed in the educational policy debate from 2018 to 2023. LÄS MER

  2. 2. The Complex Nature of Reading Comprehension for Upper Secondary Students with Autism in EFL Classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Henrietta Edlund; Rebecka Larsson; [2024]
    Nyckelord :reading comprehension; inference generation; autism spectrum disorder; English as a foreign language; working memory; scaffolding;

    Sammanfattning : In order to provide equal education to students with autism spectrum disorder (ASD) in Swedish upper secondary English as a foreign language (EFL) classrooms, support must be provided that adapts to their strengths and needs regarding reading comprehension. Multiple studies show that many upper secondary students with ASD in Sweden do not meet the knowledge requirements for passing grades in English, and require support in reading comprehension. LÄS MER

  3. 3. The Role of Language of Instruction: The Case of Morocco

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Emma Hamre; Yuki Kanayama; [2023]
    Nyckelord :Language of Instruction; Mother Tongue; Educational Attainment; Gender Gap; Intergenerational Transmission;

    Sammanfattning : This paper explores the differential and intergenerational effects of Morocco's 1983 language policy that changed the language of instruction for most subjects in grades 6 to 12 from French to Classical Arabic. Although the policy has faced ongoing criticism over four decades, the plausible heterogeneous effects of the policy on marginalized groups and its intergenerational impact have yet to be investigated in the literature. LÄS MER

  4. 4. The evolution of listening comprehension in Swedish policy documents for EFL between 1970 and 2022. : A content analysis of EFL policies for upper secondary school

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Randy Younan; [2023]
    Nyckelord :Listening comprehension; English; curricula; educational policies; development; globalization;

    Sammanfattning : This paper aims to examine the evolution of the depiction of listening comprehension in Swedish curricula and attached policy documents for upper-secondary schools from the 1970s onwards to the contemporary ones by analyzing the content and placing it in relation to curriculum theory. The research approach for this paper was inductive since the prior knowledge in this field was limited. LÄS MER

  5. 5. DIGISKUA : "Vi får lära eleverna att det är OK att misslyckas." En studie om ämneslärares upplevelser av utvecklingsarbete på vetenskaplig grund i särskild undervisningsgrupp.

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Zahra Motavalli; [2023]
    Nyckelord :school development project; agency; teachers experiences; language development; digitization; social constructivism; inclusion; special education; skolutvecklingsprojekt; agency; lärares upplevelser; språkutveckling; digitalisering; socialkonstruktivism; inkludering; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Lärares villkor att ingå i skolutvecklingsprojekt är starkt kopplat till samhälls- och policyförändringar på makro- meso- och mikronivå. På mikronivå har ämneslärare i en särskild undervisningsgrupp ingått i ett forskningsutvecklingsarbete inom Språkutvecklande digitaliseringsarbete då det finns ett utvecklingsbehov inom dessa områden. LÄS MER