Sökning: "TCP UDP"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden TCP UDP.

  1. 1. Jämförelse av OPS, MQTT och DDS med avseende på fördröjningstid och throughput

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Kasper Nilsson; Alicia Bergman; [2023]
    Nyckelord :publish-subscribe; communication protocol; latency; throughput; publish-subscribe; kommunikationsprotokoll; fördröjningstid; throughput;

    Sammanfattning : In this study a comparison of the publish-subscribe communication protocols OPS, MQTT and DDS were conducted. The implementation used for DDS was fastDDS and the client library Paho Eclipse MQTT C++ was used for MQTT with the broker implementation Eclipse Mosquitto. LÄS MER

  2. 2. Low-latency transport protocols inactor systems : Performance evaluation of QUIC in Kompact

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jódís Gunnlaugsdóttir; [2023]
    Nyckelord :Kompact; Component-Actor hybrid framework; Transmission Control Protocol; User Datagram Protocol; Aeron; Quic;

    Sammanfattning : Developers widely use actor frameworks to build highly distributed systems. However, modern actor frameworks are limited in their network implementations, with Transmission Control Protocol (TCP) and User Datagram Protocol (UDP) being the main protocols used for network communication. LÄS MER

  3. 3. DDoS Defense: Next-Generation Firewall versus Traditional Firewall

    M1-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :William Andell; Filip Eskel; [2023]
    Nyckelord :Brandväggar; jämförelse;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete var att utvärdera hur två olika brandväggar, en nästa generationens brandvägg och en traditionell brandvägg, hanterade en mindre distribuerad denial of service-attack. Enheterna kördes så nära dess förkonfiguration som möjligt. Testningengenomfördes i en kontrollerad labbmiljö på Högskolan Väst. LÄS MER

  4. 4. Performance Evaluation of Vehicular Communication in Simulated Environment : A Comprehensive Evaluation of Vehicular Communication in LTE/5G Networks using a Simulated Environment

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Saroop Suresh; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis presents a thorough evaluation of vehicular communication performance in LTE/5G networks through simulation. Focusing on TCP and UDP protocols, the study examines factors like window size, signal strength, and fading effects, emphasizing adaptive window sizing, TCP window scaling, and optimal UDP settings. LÄS MER

  5. 5. A Peer-to-Peer Networking Framework for Scalable Massively Multiplayer Online Game Development in Unity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jakob Forsbacka; Gustav Sollenius; [2023]
    Nyckelord :P2P; Networking; MMOG; Scalability; Multiplayer; Game; NAT Transversal; Unity; Framework; TCP; UDP; RUDP; Transport layer protocols; RPC; Interest Management; Dead Reckoning;

    Sammanfattning : This thesis investigates designing and implementing a peer-to-peer (P2P) networking frameworkfor Unity, a popular game engine, intending to offer a scalable and efficient solution forconstructing networked multiplayer games. The research covers an analysis of a P2P networkarchitecture, transport layer protocols, challenges in NAT traversal, and peer list management. LÄS MER