Sökning: "Timetables"
Visar resultat 11 - 15 av 55 uppsatser innehållade ordet Timetables.
11. Strategic passenger-oriented timetable design : Long-term timetable designs with minimised passenger inconvenience
Master-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : Timetable development and design is a complex process that is crucial for safe and efficient railway operations. The combination of steel wheels and steel rails makes it possible to create trains and to transport many vehicles, thus passengers and freight, at the same time, but it also results in longer braking distances. LÄS MER
12. Roslagsbanan: A capacity comparison between the current ATC system and the implementation of a CBTC system
Master-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : Communications-based train control (CBTC) aims to improve headways in the railway systems while maintaining or even improving safety. By means of the CBTC systems, the exact position of a train is known more accurately than the traditional signalling systems. LÄS MER
13. Kartläggning av kapacitetsbehov på enkelspårig järnväg : En fallstudie hos Trafikverket
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : I Sverige har tågtrafiken ökat signifikant de senaste decennierna och som följd av detta har antalet tågavgångar ökat, vilket i sin tur har resulterat i att det blivit svårare att få tider i spår. Utöver detta är det svenska järnvägssystemet föråldrat och underhållsarbetet eftersatt. LÄS MER
14. Kapacitet i järnvägstrafiken - en fallstudie om tågens avvikelser från tidtabellen
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik; Lunds universitet/Institutionen för teknisk ekonomi och logistikSammanfattning : Tidtabeller är nyckeln för att utnyttja den tillgängliga kapaciteten på järnvägen på ett optimalt sätt. I Sverige är det Trafikverket som tilldelar kapacitet genom att årligen ta fram en tågplan som specificerar alla tåg som ska framföras det kommande året. LÄS MER
15. MODELING AND OPTIMIZATION OF CUSTOMER SERVICE SYSTEMS
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This project is dedicated to modelling and optimization of a queue system and personnel management in organizations and is designed as a case study of a phone customer service. Customer services have become an important part of the majority of modern business systems thanks to its role as a primary tool for communication between companies and customers. LÄS MER