Sökning: "Toy Computing"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Toy Computing.

  1. 1. Smarta leksaker : Viktig faktorer vid utformandet av en digital checklista kring säkerhetsriskerna med smarta leksaker och vad som bör göras för att säkra dem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Semir Tursic; [2018]
    Nyckelord :Sakernas internet; smarta leksaker; Toy Computing; artificiell intelligens; säkerhet;

    Sammanfattning : Smarta leksaker är en del av den växande trenden Internet of Things och förväntas att öka kraftigt de närmaste åren. Smarta leksaker bli allt vanligare i många hem. Men vad många inte vet är att en smart, internetuppkopplad leksak, kan samla in data kring användaren. Detta sker vanligtvis genom en kamera, mikrofon eller GPS. LÄS MER

  2. 2. Tangible Sentence Train

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amanda Hall; [2009]
    Nyckelord :tangible; design for children; learning toy; children as design partners;

    Sammanfattning : My research paper discusses the explorative design process of creating a tangible sentence construction train and the implications of tangible computing in the classroom. For inspiration I looked into learning style methods and tangible computing projects for children. LÄS MER

  3. 3. Ubiquitous Computing: Using everyday object as ambient visualization tools for persuasive design

    Magister-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Jenny Cahier; Eric Gullberg; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In order for companies to survive and advance in today’s competitive society, a massive amount of personal information from citizens is gathered. This thesis investigates how these digital footprints can be obtained and visualized to create awareness about personal actions and encourage change in behavior . LÄS MER