Avancerad sökning

Hittade 1 uppsats som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur tricklar ett varumärke? - En fallstudie av varumärket Cheap Monday

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olof Norlander; Anna Henriks; Kristina Söderlund; [2007]
    Nyckelord :Trickle-teorin; Trickle-effekt; Konsumentbeteende; George Simmel; Modelivscykeln; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att med utgångspunkt i trickle-teorin och trickle-effekten undersöka attityden hos olika konsumentgrupper av Cheap Monday, för att se om teori och empiri överensstämmer. Vi vill se hur tricklandet och teori om adoptionsprocessen ser ut för varumärket, då vi anser att konsumentbeteende för enskilda varumärken inte studerats tillräckligt. LÄS MER