Sökning: "Varumärkesk ännedom"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Varumärkesk ännedom.

  1. 1. Doping, ett växande samhällsproblem : En kvantitativ studie om styrketränande motionärers uppfattning och kännedom om dopingpreparat

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Victoria Genberg; Christopher Granath; [2017]
    Nyckelord :Varumärkesk ännedom; Social marknadsföring; Konsumentbeteende; Icke-vinstdrivande; Doping; Doping i samhället; Antidoping;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att identifiera vilka attityder och vilken kunskap styrketränande motionärer18–35 år i Sverige har om doping samt kännedom kring antidopingorganisationer. Teoretisk referensram: Studien använder sig av teorier inom områdena konsumentbeteende och social marknadsföring samt tidigare forskning som behandlar dopingproblematiken både inom idrotten och som samhällsproblem. LÄS MER