Sökning: "Visitors"

Visar resultat 11 - 15 av 1583 uppsatser innehållade ordet Visitors.

  1. 11. LEARNING FOR ALL IN THE DIGITAL MUSEUM

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Tove Hjelm; [2023-02-20]
    Nyckelord :accessibility; online exhibitions; universal design for learning UDL ;

    Sammanfattning : Purpose: Due to the COVID-19 pandemic, museum have increased their exploration of digital means to reach their audience. Museums are obliged to ensure that digital initiatives are in alignment with legal standards and guidelines for accessibility. LÄS MER

  2. 12. Folkbibliotekariens arbete med fokus på digital delaktighet

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :David Borgstedt; Njomza Selimi; [2023]
    Nyckelord :Folkbibliotek; digitalisering; digitala klyftan; digitalt utanförskap; digital delaktighet; digital litteracitet;

    Sammanfattning : The development of digitalisation in society has contributed to the library facing new assignments in the work with digital participation. The demand for digital competence among library staff is increasing in order to pursue digital inclusion at the library. LÄS MER

  3. 13. Investigation of the impact of personal norms and environmental awareness to sustainable purchasing behaviour among tourists in Sweden : Quantitative Analysis

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Kulsoom Adnan; [2023]
    Nyckelord :Personal norms; Purchasing behavior; Swedish tourists; Eco-friendly accommodation choices;

    Sammanfattning : This study examines into how tourists in Sweden engage in sustainable tourism by analysing the impact of personal norms and environmental knowledge on their purchasing decisions, with an emphasis on eco-friendly options for accommodation. The goal of the study is to ascertain how much sustainable tourism practices are considered by visitors in Sweden when making vacation choices. LÄS MER

  4. 14. Semantisk eller keywords? : En studie av interna sökfunktioner och användarens upplevelse

    M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Charlotte Strand; [2023]
    Nyckelord :semantic search; azure cognitive search; keyword search; user experience search engines;

    Sammanfattning :  The idea for this study is based on a collaboration with Södra Skogsägarna Ekonomisk Förening, one of Sweden's leading forest industries, who wanted to investigate the possibilities of a new internal search function on its public website, primarily with the help of Azure Cognitive Search. Before and in connection with the implementation of a new search function, the following questions aimed to be answered: • RQ1: How does semantic search differ from keyword search? What are the limitations of semantic search today? • RQ2: In what ways does the user experience of the new search function differ from the old search function? To find answers to the questions, a literature study was conducted and case studies consisting of a survey among the website's visitors and two different user surveys. LÄS MER

  5. 15. Arbetsprocessen vid konverteringsoptimering : En dokumentation av hur man omvandlar sina besökare till kunder

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jesper Nyberg; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; konverteringsgrad; konverteringsfrekvens; konvertering; webbanalys; webbanalysverktyg; Google Analytics; Google Optimize; Hotjar; A B-tester;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker fenomenet konverteringsoptimering på uppdrag av ett företag, för att ta reda på hur man kan arbeta för att öka sin konvertering, och därigenom även sin lönsamhet. Syftet med detta uppsatsarbete har varit att utföra en dokumentation av arbetsprocessen bakom konverteringsoptimering. LÄS MER