Sökning: "Hotjar"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Hotjar.

  1. 1. Arbetsprocessen vid konverteringsoptimering : En dokumentation av hur man omvandlar sina besökare till kunder

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jesper Nyberg; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; konverteringsgrad; konverteringsfrekvens; konvertering; webbanalys; webbanalysverktyg; Google Analytics; Google Optimize; Hotjar; A B-tester;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker fenomenet konverteringsoptimering på uppdrag av ett företag, för att ta reda på hur man kan arbeta för att öka sin konvertering, och därigenom även sin lönsamhet. Syftet med detta uppsatsarbete har varit att utföra en dokumentation av arbetsprocessen bakom konverteringsoptimering. LÄS MER

  2. 2. Målfokuserad webbdesign vid konverteringsoptimering

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Olivia Virgin; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; Konverteringsgrad; A B-test; Webbdesign;

    Sammanfattning : Då ett företags webbplats är ansiktet utåt till kunder och en kanal som ska generera värdeför företaget så är det viktigt att dess innehåll och dess design är genomtänkt och möter användarnas behov. Konverteringsoptimering handlar om att omvandla en besökare till kund, vilket leder till en ökad lönsamhet. LÄS MER

  3. 3. Establishing Guidelines for Usability Testing when Using Web Analytical Tools

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen Vi3

    Författare :Robert Paananen; [2023]
    Nyckelord :Usability; Web Analytical Tools; Hotjar; Google Analytics;

    Sammanfattning : Usability and User Experience has become increasingly important. Users should be able to achieve their set out goals with ease, whether that is to purchase a book on an e-commerce site or to find articles about current events in Europe on a news site. LÄS MER

  4. 4. Optimizing the sign-up flow for a fintech company using Google Analytics, Hotjar and A/B testing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emilia Kierkegaard; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt UX-optimering som ett medel för att öka konverteringarna för ett finansteknikföretag. Målet var att göra ombordstignings-processen för produktansökningar genom ett registreringsflöde på företagets webbplats så smidig och enkel som möjligt. LÄS MER

  5. 5. Det sa bara ”klick” : en studie om länkar och länketiketter på Volvo Construction Equipments webbplats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Ida Bergman; [2018]
    Nyckelord :informationsarkitektur; länketiketter; webbplats-studie; navigationsingångar; användarbeteende; konverteringsgrad; webbanalysverktyg;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to explore how links and labels are used on the project collaborator’s – Volvo Construction Equipment’s – websites through web analysis tools. Whether there’s a correlation between user’s web behavior and their choice of navigation channel and clicked link label, and what effect placement, label and design have on the conversion rate of a link was explored by using structured observation and a combined field experiment and A/B test. LÄS MER