Sökning: "green product Thesis"

Visar resultat 1 - 5 av 142 uppsatser innehållade orden green product Thesis.

  1. 1. Coverage increase in a plant-based BB cream formulation with natural pigments

    Master-uppsats, KTH/Kemi

    Författare :Leelou Zoé Billot; [2024]
    Nyckelord :BB cream; Coffee; Coverage; Formulation; KAFFAGE®; BB cream; kaffe; täckning; formulering; KAFFAGE®;

    Sammanfattning : Kaffe Bueno, ett bioteknologiskt start-up-företag dedikerat till framsteg inom naturliga och gröna produkter, fokuserar på att utnyttja den outnyttjade potentialen hos kaffebiprodukter genom grön kemi och bioteknik. Då endast 1% av kaffet används för bryggning, extraherar företaget lösliga och olösliga produkter genom en uppdelning mellan ett oljeutvinning och ett efterföljande vattenuttag, vilket bidrar till att sänka CO2-utsläppen per värde och en cirkulär ekonomi. LÄS MER

  2. 2. Waste or Want: Does processing have an effect on the desirability of upcycled food products? : a Swedish consumer acceptance study

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Joséphine Lefrancq Fröjd; [2024]
    Nyckelord :Upcycled foods; food processing; consumer acceptance; contingent valuation method; consumer behavior;

    Sammanfattning : Food waste presents a significant obstacle to the food system’s transition to sustainability. With an ability to mitigate industrial food waste and its effects, the concept of upcycled food aims to safely adapt elements from the waste streams for human consumption by transforming them into ingredients to be used in novel ‘upcycled’ food products. LÄS MER

  3. 3. Development of a Product Circularity Indicator Suitable for the EPD-scheme of Construction Products : A Review of Product Circularity Indicators and their Potential Applicability in EPDs for the Construction Sector

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Anna Hallberg; [2023]
    Nyckelord :Circular Economy; Product Circularity; Indicator; EPD; Construction Products; Green Buildings; Cirkulär Ekonomi; Produktcirkuläritet; Indikator; EPD; Byggprodukter; Hållbara Byggnader;

    Sammanfattning : A change in resource consumption patterns is crucial to avoid climate change, reduce greenhouse gas (GHG) emissions and to increase climate resilience and consequently, the idea of a circular economy (CE) has gained widespread attention. The resource intense building and construction sector has become subject to both internal and external pressure to become more circular. LÄS MER

  4. 4. Greening the grid of Indonesia - Second life application for Lithium-Ion Electric Vehicle batteries in Indonesia’s Energy System

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Felix Kruse; Paula Runsten; [2023]
    Nyckelord :electrification; battery repurposing; renewable energy; net-zero emissions; energy storage systems; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : With the increasing energy demand from urban electrification, the growing economy and global warming, Indonesia has some extensive challenges ahead. Additionally, growing demand for Li-ion batteries is causing shortages of virgin battery minerals in parallel with the increasing demand for energy storage to accommodate electrification. LÄS MER

  5. 5. Konsumenters uppfattningar av företags hållbarhetsåtgärder : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende i förhållande till företags produktförändringar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Max Stenmark; Emma Drugge; Daniel Holmqvist; [2023]
    Nyckelord :Greenwashing; Consumer trust; Green Consumer Behavior; Ethical Consumer Behavior; Consumer Perception Theory; Nudging; Signaling Theory; Green Consumtion Values; Theory of Planned Behavior; Hållbart köpbeteende; Ekologisk Medvetenhet; Normer och Attityder; Konsumentförtroende; Produktinnehållsminskning; Konsumentuppfattning; Ekologisk medvetenhet; Miljöengagemang;

    Sammanfattning : This thesis explores consumer perceptions of corporate sustainability, particularly how the removal of product accessories for environmental reasons is perceived. It highlights the importance of concrete evidence like eco-labeling to support sustainability claims. LÄS MER