Sökning: "Daniel Holmqvist"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Daniel Holmqvist.

  1. 1. Konsumenters uppfattningar av företags hållbarhetsåtgärder : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende i förhållande till företags produktförändringar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Max Stenmark; Emma Drugge; Daniel Holmqvist; [2023]
    Nyckelord :Greenwashing; Consumer trust; Green Consumer Behavior; Ethical Consumer Behavior; Consumer Perception Theory; Nudging; Signaling Theory; Green Consumtion Values; Theory of Planned Behavior; Hållbart köpbeteende; Ekologisk Medvetenhet; Normer och Attityder; Konsumentförtroende; Produktinnehållsminskning; Konsumentuppfattning; Ekologisk medvetenhet; Miljöengagemang;

    Sammanfattning : This thesis explores consumer perceptions of corporate sustainability, particularly how the removal of product accessories for environmental reasons is perceived. It highlights the importance of concrete evidence like eco-labeling to support sustainability claims. LÄS MER

  2. 2. The Sound of Women : The characteristics of women's choir music

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för musikvetenskap

    Författare :Daniel Holmqvist; [2023]
    Nyckelord :Choir; choir music; women s choir music; female choir music; music analysis; Kör; körmusik; damkörsmusik; musikanalys;

    Sammanfattning : This essay examines women's choir music from a musical perspective, to give contrast to the several previous cultural and sociological studies. The method used was a combination of literature study, an interview with former women’s choir founder and conductor Robert Sund and a music analysis of five different women’s choir pieces. LÄS MER

  3. 3. Temporary Innovation Space : A framework for co-creating innovative product concepts with B2B customers in an ambidextrous organisation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :DANIEL LARSSON; MARTIN HOLMQVIST; [2020]
    Nyckelord :Co-creation; B2B; Business-to-Business; COVID-19; Online; Temporary Innovation Space; Digitalisation; Digitalization; Digitalisering; Digital Transformation; Mining and Construction Industry; Gruv- och konstruktionsindustri; Visualisation; Visualization; Visualisering; Co-creation; B2B; Business-to-Business; COVID-19; Online; Temporary Innovation Space; Digitalisation; Digitalization; Digitalisering; Digital Transformation; Mining and Construction Industry; Gruv- och konstruktionsindustri; Visualisation; Visualization; Visualisering;

    Sammanfattning : This thesis project was conducted at Sandvik and builds on a previous project, also conducted at Sandvik by the same authors, during the autumn of 2019. The work is part of a newly established ambidextrous development team that is split into an innovation branch and an execution branch, with the goal to become a digital factory. LÄS MER

  4. 4. Ett företags kommunikationsstrategi – hur påverkas ledningens externa och interna kommunikationsstrategier vid en börsintroduktion?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Daniel Hultin; Henrik Boström; Jonas Holmqvist; [2008]
    Nyckelord :Kommunikationsstrategi; organisation; ledarskap; börsintroduktion; intern kommunikation; extern kommunikation; informell kommunikation; formell kommunikation; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera hur en börsintroduktion påverkar ledningens kommunikationsstrategi i ett företag. Metod: Hela studien utfördes på företaget Waterjet i Ronneby med hjälp av kvalitativa intervjuer med anställda på ledande positioner i organisationen. LÄS MER