Sökning: "djupinlärning ytinlärning"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden djupinlärning ytinlärning.

  1. 6. Elevers upplevelser av alternativa prov

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Kristian Hägg; Sara Wallander; [2008]
    Nyckelord :alternativa prov; bedömningsform; djupinlärning; ytinlärning;

    Sammanfattning : Detta är en avhandling om hur elever i en årskurs sex får en större erfarenhet av alternativa prov i jämförelse med traditionella prov i avseende på deras lärande. De fick tre olika prov varav ett var ett traditionellt skriftligt prov, som främst testade deras minneskunskap. De andra två proven var alternativa prov. LÄS MER

  2. 7. Som man frågar får man svar : En studie av skriftliga prov på ett yrkesprogram

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Stefan Olsson; [2008]
    Nyckelord :Exams; knowledge; knowledge assessment; learning styles; Kunskap; kunskapsbedömning; kunskapsprov; lärstilar;

    Sammanfattning : Utifrån att elever verkar ha en förmåga till att endast söka svar på uppgifterna de får och inte vilja intressera sig för att förstå området, så uppkom iden om detta arbete. Syftet med arbetet är att studera vilken kunskap som mäts i skolan. Begreppet kunskap beskrivs utifrån olika synsätt. LÄS MER

  3. 8. Att undervisa med olika lärstilar : En fallstudie från den pedagogiska praktiken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Helena Lennholm; [2006]
    Nyckelord :Lärstilar; ytinlärning; djupinlärning; fallstudie; multipla intelligenser; kemididaktik;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning var att ta reda på hur en grupp elevers lärande påverkades genom användning av olika lärstilar som renodlats. Detta genomfördes som en fallstudie i vilken jag ställde mig frågorna: Vilka olika lärstilar har mina elever? Hur kan undervisningen utformas så att olika lärstilar renodlas? Hur påverkas elevernas lärande av undervisning där olika lärstilar har renodlats? Fallstudien bestod av flera olika kvalitativa metoder. LÄS MER