Sökning: "geografi formativ bedömning"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden geografi formativ bedömning.

  1. 1. Vad är nästa steg? : Om återkoppling och lärande i tekniksalen.

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Jonatan Westergren; [2021]
    Nyckelord :formativ återkoppling; elevers upplevelser; skolämnet teknik; tematisk analys; matris på processnivå;

    Sammanfattning : Utvecklingsarbetets studieobjekt, formativ bedömning, är mycket stort och har beforskats rikligt under de senaste 30 åren. Med ett sociokulturellt perspektiv på lärande är det dock angeläget att belysa kontextspecifika parametrar såsom skolämne, geografi, åldersgrupper med mera. LÄS MER

  2. 2. Lärobokens roll i geografiämnet : Läromedelsanalys av tre arbetsböcker i geografi

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Lammin Jallow; [2017]
    Nyckelord :Reviderad taxonomi; formativ bedömning; geografi; samstämmighet; validitet;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine the relationship between three workbooks and the curriculum in geography subject aimed towards the years 4-6. This is made through answering three separate questions: -          What knowledge and subject skills are portrayed in three workbooks? -          What knowledge and subject skills are portrayed in the geography curriculums purpose? -          How does the content of the books relate to the curriculum? Using Bloom’s revised taxonomy, the task questions expressed in the workbooks are sorted into one of six different types of subject skills, and one of four types of knowledge. LÄS MER