Sökning: "gerillareklam - överraskande effektivt"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden gerillareklam - överraskande effektivt.

  1. 1. Har kreativitet gränser? : En kvantitativ studie som undersöker effekter av kreativ traditionell reklam jämfört med gerillareklam och därefter klargör vilken kreativ metod som är mest effektiv.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linea Marklund; Ivana Gagula; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Har kreativitet gränser? En kvantitativ studie som undersöker effekter av kreativ traditionell reklam jämfört med gerillareklam och därefter klargör vilken kreativ metod som är mest effektiv. Uppsatsförfattare: Ivana Gagula & Linea Marklund                                                  Datum: 2014-05-23 Nyckelord: Gerillamarknadsföring, kreativ traditionell marknadsföring, kreativitet, reklam, varumärke, intention   Dagens konsumenter blir dagligen utsatta för en stor mängd kommersiella budskap. LÄS MER

  2. 2. Gerillareklam - överraskande effektivt: En jämförelse mellan gerillareklam och traditionell reklam

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Mikael Grenros; Anton Granlund; [2007]
    Nyckelord :guerrilla marketing; guerrilla advertising; advertising; marketing;

    Sammanfattning : The consumer of today is bombarded by an increasing number of commercial messages, which makes it harder and harder for brands to cut through the clutter. Because of this, new methods are developed and introduced to the market every day. One of the most widely discussed of these methods is guerrilla advertising. LÄS MER