Sökning: "grafikmotor"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet grafikmotor.

  1. 1. GoDraw : Creative Coding i Godot Game Engine

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Philip Boodé; [2020]
    Nyckelord :Creative Coding; Godot; Processing;

    Sammanfattning : Creative Coding är en form av kreativt lärande genom programmering, men det är idag fortfarande inte väl använt som arbetssätt för att lära ut programmering. Idag finns Processing, som är både ett verktyg och ett eget språk, som aktivt jobbar för att göra Creative Coding lättillgängligt och enkelt. LÄS MER

  2. 2. Inomhuspositioneringssystem : Utvecklande av server-funktionalitet, klient-kommunikation och en grafikmotor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Pontus Arfwedson; Joel Berglund; [2015]
    Nyckelord :Indoor Positioning; Inomhus positionering;

    Sammanfattning : The projects goal was to make an already existing indoor positioning system useful forthe average smartphone user. This was achieved by creating an Android applicationwhich, along with a running server, continuously presents the user with all the currentneeded information. It uses the graphics engine andEngine to create the graphical userinterface. LÄS MER

  3. 3. Marching Cubes med Deferred Rendering motor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Carl Engström; Nawrin Oxing Felix; [2013]
    Nyckelord :Marching Cubes; Deferred Rendering; C ; DirectX 11; ljussättning; material; procedural content generation; procedurell generering;

    Sammanfattning : Spel idag kräver en enorm mängd arbetstimmar för att skapas, därför behövs alltid sätt att spara tid och automatisera processer. Algoritmer för polygoniseringen av skalärfält, som Marching Cubes, har under de senaste åren blivit ett allt vanligare tillvägagångssätt för att automatiskt generera terräng. LÄS MER

  4. 4. Design och implementation av en skriptmotor för spel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Erik Johansson; [2006]
    Nyckelord :Script; usability; natural syntax.; Skript; tillämpbarhet; naturlig syntax;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver resonemanget kring framtagandet av en modul som tillåter användaren att, på ett lättanvänt sätt, skripta beteenden hos en redan existerande grafikmotor. Arbetsprocessen beskrivs steg för steg med definition av vad ett skript är, vad som ska kunna gå att skripta och vilka övergripande krav som ställs, design av tekniska lösningar, design av syntax, testning och till sist resultat. LÄS MER