Sökning: "ignition timing"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden ignition timing.
16. Kapacitivt tändsystem
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : För att kunna styra en motor krävs bland annat ett tändsystem. Detta tändsystem måste klara av att ge rätt energimängd vid rätt tidpunkt. Mekaniska och tidiga elektroniska tändsystem som konstruerats är inte tillräckligt effektiva. LÄS MER
17. An Investigation of Maximum Brake Torque Timing based on Ionization Current Feedback
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för systemteknikSammanfattning : For every operating condition of an internal combustion engine there exists an optimal spark timing, called maximum brake torque (MBT), which maximises the output torque and the efficiency of the engine. Traditionally MBT timing is implemented as an open-loop control where the ignition timing is found by using a combination of static lookup tables and sensor information. LÄS MER
18. Optisk undersökning av dieselsprayer från en höghastighetsroterande insprutare
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : There have been changes in Earth’s climate system on both global and regional scale since the pre-industrial era and some of these changes are due to human activities such as the combustion of fossil fuels. This calls for the development of engines with a higher efficiency and less harmful emissions. LÄS MER
19. The Performance of a Dual Fuel HCCI Engine
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : The HCCI engine has shown great qualities such as high efficiency combined with low emissions. However, many issues have not totally been solved yet. One way to control the combustion timing, one of the commented issues, is dual fuel utilizing the difference in ignition temperature between different fuels. LÄS MER
20. Ion Current Dependence on Operating Condition and Ethanol Ratio
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för systemteknikSammanfattning : This masters thesis investigates the possibility to estimate the ethanol content in the fuel using ion currents. Flexible fuel cars can be run on gasoline-ethanol blends with an ethanol content from0 to 85 percentage. It is important for the engine control system to have information about the fuel. LÄS MER