Sökning: "konventionella och okonventionella marknadsföringsmetoder"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden konventionella och okonventionella marknadsföringsmetoder.
1. Gerillamarknadsföring -Konsten att sprida ett budskap med knappa resurser
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I genomsnitt utsätts vi för 3000 reklambudskap under en dag, men bara cirka 14 % av de okonventionella kampanjerna har någon effekt. Vi har blivit för medvetna om hur reklam påverkar oss och för kritiska mot media för att köpa dessa budskap. Jay Conrad Levinsons grundade för cirka 30 år sedan begreppet gerilla marknadsföring. LÄS MER
2. Entreprenöriell marknadsföring : Hur marknadsför sig små modebutiker i Stockholm?
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Marknadsföring kan te sig på flera olika vis, beroende på metod eller tillvägagångssätt. De olika marknadsföringsmetoderna har olika genomslagskraft, oberoende om de är konventionella eller okonventionella. Marknadsföringen har under en längre tid dominerats av ett traditionellt synsätt, marknadsmixen och de 4P:na. LÄS MER