Sökning: "conventional and unconventional marketing method"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden conventional and unconventional marketing method.

  1. 1. Att laga en trasig cirkel. : – En studie i hur formgivare kan arbeta för att förlänga ett materials livscykel och därmed minska avfallet inom möbelproduktion

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Malmstens Linköpings universitet

    Författare :Matilda Haglund; [2022]
    Nyckelord :möbeldesign; upcycling; spillmaterial; hållbarhet; design; formgivning; trä;

    Sammanfattning : This work examines how designers, through using waste material from the furniture industry, can design new furniture for series production. How we, through this can prolong material life cycles and thereby reduce the amount of waste in the furniture industry. In addition, the opportunities and challenges within this method are discussed. LÄS MER

  2. 2. Gerillamarknadsföring -Konsten att sprida ett budskap med knappa resurser

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIKA LINDBERG; SEBAHAT ISMAILI; [2011]
    Nyckelord :konsument; brus; subkulturer; conventional and unconventional marketing method; guerrilla; consumer; noise; excess supply; subcultures; konventionella och okonventionella marknadsföringsmetoder; gerilla; utbudsöverskott;

    Sammanfattning : I genomsnitt utsätts vi för 3000 reklambudskap under en dag, men bara cirka 14 % av de okonventionella kampanjerna har någon effekt. Vi har blivit för medvetna om hur reklam påverkar oss och för kritiska mot media för att köpa dessa budskap. Jay Conrad Levinsons grundade för cirka 30 år sedan begreppet gerilla marknadsföring. LÄS MER