Sökning: "lönsam personal"
Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade orden lönsam personal.
21. Incitamentsstruktur för kunskapsöverföringi ett företag
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : En god kunskapsöverföring inom produktionsföretag är idag en central fråga. Inom industrinses arbetskraften inte längre enbart som en inkomstbringande källa utan även som en insamlingsbas av kunskap och erfarenheter. LÄS MER
22. Bergshamraskolans möjligheter till energieffektivisering
Kandidat-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : I ett samhälle som präglas av diskussioner kring klimatförändringar, energikris och överkonsumtion är aktörer på alla nivåer skyldiga att bidra till ett effektivare energiutnyttjande. Klart är att Sveriges energikonsumtion måste sänkas för att klimatmålen ska kunna uppnås och denna rapport ämnar undersöka hur detta kan göras på kommunal skolnivå, en instans med knappa resurser men goda effektiviseringsmöjligheter. LÄS MER
23. Ombildning - De ekonomiska faktorer som påverkar en bostadsrättsförening och dess medlemmar
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Bostadsmarknaden har under åren 1991-2008 ökat sitt bostadsrättsbestånd med 46 procent medan hyresrättsbeståndet endast ökat med fyra procent. Cirka hälften av de bostadsrätter som tillkom under de åren är ombildade från hyresrätt till bostadsrätt. Viljan att äga sitt boende är hög. LÄS MER
24. Hälsofrämjande arbete utfört av hälsopedagoger inom företagshälsovården
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Studien var en undersökning riktad till hälsopedagoger verksamma inom en företagshälsovård i Sverige, med syftet att beskriva deras hälsofrämjande arbete. Genom ett tillfällighetsurval kontaktades åtta hälsopedagoger via mail med en förfrågan om de kunde tänka sig att delta i studien. LÄS MER
25. Managing Customer Loyalty through Direct Marketing : A Case Study of the Relationship between Länsförsäkringar Kalmar Län And Their Beneficiary Customers
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Background: LF is active in three markets: Property & casualty insurance, pension and banking. The main objective for such a strategy is to differentiate by offering all the services to the customer who can enjoy the benefits of having their whole personal economy at one place. LÄS MER