Sökning: "netbased education"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden netbased education.

  1. 1. Matteboken.se – Ett verktyg för att studera matematik via nätet : En studie om hur elevers matematiklärande och förutsättningar till att lyckas med matematikstudierna kan stödjas utanför skolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Sandra Güven; [2015]
    Nyckelord :Studysituations outside of school; mathematics learning as seen from a student; Studier utanför skoltid; matematikinlärning ur ett studerandeperspektiv;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om elevers matematikinlärning och hur elevers förutsättningar till att lyckas med matematikstudierna kan stödjas utanför skolan. Alla elever har inte samma förutsättningar för att studera utanför skolan, vissa kan t.ex. få hjälp av sina föräldrar medan andra elever inte har den möjligheten. LÄS MER

  2. 2. Interaktionsfrämjande faktorer i IT-stödd distansutbildning

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Rose-Marie Bäckbro Engman; [2005]
    Nyckelord :Interaction; communication; development of knowledge; netbased education; distance education; reflection.; Fristående kurs;

    Sammanfattning : This thesis focuses on interaction in netbased education. The purpose being to increase awareness about what promotes interaction in netbased education through understanding and categorizing the students’ opinions . My method is qualitative with a phenomenographic approach. LÄS MER

  3. 3. Att bryta isoleringen : sociala faktorer i nätbaserad distansutbildning

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för arbetsvetenskap och medieteknik

    Författare :Peeter Horm; Sarah Olofsson; [2002]
    Nyckelord :Distansutbildning; e-lärande; nätbaserad lärandemiljö; etnografi; social närvaro; kollaborativt lärande; identitet; ansvar; gemenskap;

    Sammanfattning : Detta projekt fokuserar på distansstudenter och deras studiesituation i tre nätbaserade kurser. Genom en empirisk studie bestående av samtal med studenter och lärare, samt deltagande observation, har vi försökt finna lösningar för att förbättra studenternas lärandemiljö. LÄS MER