Sökning: "reels"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet reels.
1. The Emergence of Italian Antiracist Social Media Accounts on Instagram : A Critical Discourse Analysis Through Counter-storytelling
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This Degree Project presents the antiracist practices in the Italian social media scenario, and specifically on Instagram to create new contributions on the literature of antiracism and social media, serving as a framework to identifying racist behaviours and discourse. The strategies and tools of antiracist practice are used for the analysis, in addition to critical race theory and critical discourse analysis for the methodology. LÄS MER
2. Marknadsförares attityd av marknadsföringstrenderna händelser, reels och Tiktok : En kvalitativ undersökning av marknadsföringstrender
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : I takt med digitaliseringen tillförs ständigt nya marknadsföringsmöjligheter där tidigare forskning betraktar sociala medier som en aktuell marknadsföringsstrategi, där främst videobaserade funktioner uppmärksammats och blivit en marknadsföringstrend. Därför är det vanligt att se marknadsföring som ofta sker genom online videos där händelser, reels och Tiktok identifieras som starka marknadsföringsverktyg som är aktuella och trendar. LÄS MER
3. Avståndsmätare för fotbollsdomare
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Syftet med det här projektet är att utveckla ett första koncept av en fungerande mätanordning, som är tänkt att hjälpa fotbollsdomare att mäta avståndet mellan boll och mur vid direkta frisparkar. Idén bakom detta projekt kom från observationer på fotbollsplanen då domare mätte det officiella avståndet på 9,15 m med steg, vilket gör att avståndet skiljer sig för varje frispark som ges. LÄS MER
4. Reklamkrokar på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Användare av sociala medier får idag stora mängder reklam i alla olika former. Som reklamskapare kan det vara svårt att få sina annonser att sticka ut och fånga användarnas uppmärksamhet samt att de ska komma ihåg den. LÄS MER
5. How to Improve Instagram Reels Engagement? An empirical investigation of content strategies
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Introduced in August 2020, Instagram Reels have been used as a new alternative to elevate popularity by leveraging broader viewers while ignoring the audience's status as followers. This could have a massive contribution for creators in engaging the public by infusing messages through Reels content. LÄS MER