Sökning: "Tiktok"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Tiktok.
1. Den inre digitala marknadens framtid : Medlemsstaternas dilemma med implementeringen av upphovsrättsdirektivet: fokus på svensk respektive fransk rätt
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenLinköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenLinköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : Upphovsrättsdirektivet, Digital Single Market-direktivet, befinner sig idag i en implementeringsprocess i EU-länderna. Implementeringen syftar till att harmonisera upphovsrätten mellan medlemsstaterna och att upprätthålla en väl fungerande inre marknad. LÄS MER
2. När blir den digitala leken allvar? : En kvalitativ studie om innehåll och användarinteraktion på applikationen TikTok
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd; Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Studien syftar till att undersöka vad fem identifierade trender på applikationen TikTok förmedlar samt vilken respons som trenderna bemöts med. Vidare syftar studien till att förstå och förklara det gemensamma flödet på TikTok. LÄS MER
3. Vad får en Zoomer att ticka? : En kvalitativ studie om Generation Z och TikTok.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 6th of June 2020 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Alexander Frost Nils Pettersson (97/06/28) (98/03/15) Title: What makes a Zoomer tick? A qualitative study about Generation Z and TikTok. Tutor: Aswo Safari Keywords: Generation Z, TikTok, Viral, Engagement. LÄS MER
4. It's time to TikTok : Exploring Generation Z's motivations to participate in #Challenges
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi; Jönköping University/IHH, Företagsekonomi; Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: With the emergence of new social platforms, nascent strategies of Viral Marketing utilizing User-generated Content has developed. TikTok is a new social media based on User-generated videos, where content is mainly expressed in the form of #challenges. LÄS MER
5. Impact of Gamification on Social Network Platforms
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis examines the motivational drivers of gamification that influence the willingness to interact among platform end users. Two elements of gamification, reward and challenge were used as independent variables while playfulness, recognition, enjoyment and social influence served as mediating variables. LÄS MER
