Sökning: "psykologi c-uppsats kvantitativ metod"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden psykologi c-uppsats kvantitativ metod.

  1. 1. Vad upplever elever som meningsfullt i skolan? : en salutogen studie vid en hälsofrämjande skola

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Ebba Franson; Ellika Berggren; [2009]
    Nyckelord :Salutogent perspektiv; KASAM; meningsfullhet; hälsofrämjande skola; elever;

    Sammanfattning : Abstract    Titel:                  Vad upplever elever som meningsfullt i skolan?                        – en salutogen studie vid en hälsofrämjande skola   Nivå:              C-uppsats i ämnet pedagogik   Författare:       Ellika Berggren och Ebba Franson   Datum:              2010-01   Handledare:    Inger Ahlgren     Syftet: Elever i grundskolan som upplever skolan som meningsfull har större förutsättningar att uppleva hälsa och välmående i framtiden. För att kunna förstärka meningsfullheten i skolan är det enligt tidigare forskning viktigt att utgå från elevernas perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Logotyper och företagsmärken : Att lägga märke till märkliga märken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för innovation, design och produktutveckling

    Författare :Kristin Alm; Alice Öberg; [2007]
    Nyckelord :Logotypes; corporate brands; symbolism; perception; colour; Logotyper; företagsmärken; symboler; uppmärksamhet; färg;

    Sammanfattning : C-uppsats vars huvudsyfte var att undersöka hur stor igenkänning människor har av företagsmärken utan att logotypen finns med. Genom att arbeta med både en kvalitativ och kvantitativ metod har vi fått fram våra resultat, detta genom att våra respondenter besvarade en enkät. LÄS MER