Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Används säljmiljön som marknadsföringsinstrument i butik : Observationer och intervjuer i två möbelbutiker

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Matilda Gunnarsson; Linda Söderlund; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eftersom människor idag inte bara gör sina val av butik utefter pris och/eller sortiment utan också efter vilka mervärden och upplevelser en butik ger, så är det viktigt att butiker arbetar med att vara attraktiva i sin interiöra säljmiljö för att kunden ska välja just den butiken och inte någon annan. Det är viktigt att ge dem inspiration som förhoppningsvis leder till köp, och som skapar en vilja till att komma tillbaka. LÄS MER

  2. 2. Den interiöra och psykosociala säljmiljöns påverkan på konsumenters upplevelse i butik

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sofia Classon; Malin Skoog; [2008]
    Nyckelord :Upplevelserummet; interiöra miljön; psykosociala miljön; upplevelser; trivsel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva vilken påverkan konsumenter upplever att butiksmiljön har på deras upplevelse i klädesbutiker. Vilken del i butiksmiljön är det som skapar positiva respektive negativa upplevelser för konsumenterna? Metod: Kvalitativ metod med öppna gruppintervjuer, observationer samt frågeformulär via e-post. LÄS MER