Sökning: "skinning"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet skinning.

  1. 6. Improving the visual quality of computer generated crowds for feature film production

    Master-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolan

    Författare :Dan Englesson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this thesis, several different methods for improving the visual quality of a crowd system for feature film production are presented. The implementations were made for the Moving Picture Company for their crowd system software ALICE. LÄS MER

  2. 7. Skinning på GPUn : Med dubbel kvaternioner

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Overå Björn; [2012]
    Nyckelord :Skinning på GPU; Dubbel kvaternioner skinning; Skelett animation; WebGL; OpenGL ES 2.0; Autodesk Fbx till JSON;

    Sammanfattning : Målet med projektet var att undersöka hur skeletal animationer utförs. Ett mål till var att det skulle vara förbestämda animationer. För att kunna ha förberäknade animationer användes autodesk fbx-filer. Skinningen har använt dubbel kvaternioner istället för matriser. LÄS MER

  3. 8. Migrating Mesh SkinningDeformation Functionality fromRSX to SPUs on thePlayStation ® 3

    Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Anders Rånes; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In game development, performance is everything and the Playstation 3 provides a unique platform for utilizing parallelization of code to achieve extremely high performance. In this master’s thesis the issue of animation with smooth skinning is migrated from being a GPU process to becoming a parallelized and 358% faster process. LÄS MER

  4. 9. Skallet från forntiden : en osteologisk analys av hundben från stenålderslokalerna Hemmor och Gullrum på Gotland samt en teoretisk studie av hundens rituella och funktionella roll under neolitikum

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur, energi och miljö

    Författare :Christina Brandt; [2010]
    Nyckelord :dogs; Stone Age; Gotland; Pitted Ware Culture; osteology;

    Sammanfattning : The bark from prehistory – an osteological analysis on dog bones from the Stone Age settlements of Hemmor and Gullrum at Gotland and a theoretic study of the secular and sacred roles of the dog during the Neolithic. Dog bones from two Pitted Ware Culture (around 2500 BC) settlements, Hemmor in När parish and Gullrum in Näs parish/Havdhem parish, at southern Gotland, Sweden are analyzed. LÄS MER

  5. 10. Evaluation of Capuchin Application Programming Interface : Implementing a Mobile TV Client

    Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoS

    Författare :Xuan Feng; [2009]
    Nyckelord :Capuchin API; JAVA ME; Action Script 2.0; VoD; Linear TV; Min TV; Mobile TV; presentation technologies; experimental evaluation;

    Sammanfattning : The purpose of this research was to evaluate the Capuchin API launched by Sony Ericsson at Lund, Sweden in 2008. The Capuchin API bridges Adobe’s Flash graphics and effects with JSR support from Java ME. We evaluated Capuchin API with regard to its suitability for a Mobile TV application. LÄS MER