Sökning: "studie av hemsida"
Visar resultat 1 - 5 av 398 uppsatser innehållade orden studie av hemsida.
1. Effekten av EUs utsläppsrättssystem på företags lönsamhet och utsläpp av växthusgaser: En studie av fyra svenska noterade företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För att minska växthusgasutsläppen inom EU har det införts ett handelssystem för utsläppsrätter. Detta prissätter utsläpp av växthusgaser och resulterar i en kostnad för företagen som är inkluderade i systemet. EU ger varje år ut gratis utsläppsrätter till företagen inom systemet. LÄS MER
2. Platsvarumärket norra Sverige : En kvalitativ studie om kommun- och regionsöverskridande platsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Följande studie behandlar hur den kommunala och regionala platsmarknadsföringen i norra Sverige fungerar och om det finns en koppling mellan dem. För att undersöka detta har Umeå- och Örnsköldsvik kommun valts ut för att företräda både kommunerna i sig och som representanter för N6-initiativet. LÄS MER
3. Lagrådets inverkan på lagstiftningsprocessen : En kvalitativ analys av Lagrådets samverkan med riksdag och regering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inte på någon myndighets hemsida, står det angivet hur stor Lagrådets påverkansmöjlighet är. Den som läser mellan raderna kan emellertid skönja en myndighet utan någon större direktavgörande makt i lagstiftningsprocessen. LÄS MER
4. Externkommunikation vid nedläggning av projekt : En fallstudie om IKEAs nedläggning av IKEA-katalogen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen kring hur företag kommunicerar med sina kunder vid nedläggning av projekt. Detta har undersökts med utgångspunkt i hur IKEA kommunicerade med sina kunder efter nedläggning av IKEA-katalogen. Det teoretiska ramverket utgör teorier kring projektnedläggning och kommunikation. LÄS MER
5. Användarnas upplevelse om kommunikationsplattform WhatsApp : En tematisk innehållsanalys av användarnas recensioner av WhatsApp på capterra.com
M1-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Digitaliserings framväxt har lett till att användning av digitala medier har vuxit markant och inte minst användning av digitala kommunikationsplattformar. Samtidigt växer utbudet och tillgänglighet av applikationer snabbt. WhatsApp är en applikation för snabbmeddelanden tillgänglig på både Android och iPhone. LÄS MER