Sökning: "studie av hemsida"

Visar resultat 1 - 5 av 398 uppsatser innehållade orden studie av hemsida.

  1. 1. Effekten av EUs utsläppsrättssystem på företags lönsamhet och utsläpp av växthusgaser: En studie av fyra svenska noterade företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Munck; Filip Åkersten; [2024-03-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För att minska växthusgasutsläppen inom EU har det införts ett handelssystem för utsläppsrätter. Detta prissätter utsläpp av växthusgaser och resulterar i en kostnad för företagen som är inkluderade i systemet. EU ger varje år ut gratis utsläppsrätter till företagen inom systemet. LÄS MER

  2. 2. Platsvarumärket norra Sverige : En kvalitativ studie om kommun- och regionsöverskridande platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Maja Dahlgren; [2024]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Umeå kommun; Örnsköldsvik kommun; N6-initiativet; urban norm; kommunal och regional planering;

    Sammanfattning : Följande studie behandlar hur den kommunala och regionala platsmarknadsföringen i norra Sverige fungerar och om det finns en koppling mellan dem. För att undersöka detta har Umeå- och Örnsköldsvik kommun valts ut för att företräda både kommunerna i sig och som representanter för N6-initiativet. LÄS MER

  3. 3. Lagrådets inverkan på lagstiftningsprocessen : En kvalitativ analys av Lagrådets samverkan med riksdag och regering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hugo Rosell; [2023]
    Nyckelord :Lagrådet; Lagrådets roll; Lagrådets inflytande; Lagrådets makt; lagstiftningsprocessen;

    Sammanfattning : Inte på någon myndighets hemsida, står det angivet hur stor Lagrådets påverkansmöjlighet är. Den som läser mellan raderna kan emellertid skönja en myndighet utan någon större direktavgörande makt i lagstiftningsprocessen. LÄS MER

  4. 4. Externkommunikation vid nedläggning av projekt : En fallstudie om IKEAs nedläggning av IKEA-katalogen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Lindenius; Ida Romppala; [2023]
    Nyckelord :Projekt; projektnedläggning; externkommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen kring hur företag kommunicerar med sina kunder vid nedläggning av projekt. Detta har undersökts med utgångspunkt i hur IKEA kommunicerade med sina kunder efter nedläggning av IKEA-katalogen. Det teoretiska ramverket utgör teorier kring projektnedläggning och kommunikation. LÄS MER

  5. 5. Användarnas upplevelse om kommunikationsplattform WhatsApp : En tematisk innehållsanalys av användarnas recensioner av WhatsApp på capterra.com

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Christina Uckardas; [2023]
    Nyckelord :WhatsApp;

    Sammanfattning : Digitaliserings framväxt har lett till att användning av digitala medier har vuxit markant och inte minst användning av digitala kommunikationsplattformar. Samtidigt växer utbudet och tillgänglighet av applikationer snabbt. WhatsApp är en applikation för snabbmeddelanden tillgänglig på både Android och iPhone. LÄS MER