Sökning: "undvikande av kollision"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden undvikande av kollision.
1. Autonomous Orbit Control with on-board collision risk management
Master-uppsats, KTH/RymdteknikSammanfattning : Many satellites have an orbit of reference defined according to their mission. The satellites need therefore to navigate as close as possible to their reference orbit. However, due to external forces, the trajectory of a satellite is disturbed and actions need to be taken. LÄS MER
2. Optimization of the Parking Manoeuvre for a 1-Trailer Truck
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Motion planning for autonomous heavy duty vehicles has been intensively studied during the last years due to its promising benefits for industry in terms of money savings and safety. The system treated in this thesis is a 1-trailer truck. LÄS MER
3. Robust Control of Teleoperated Unmanned Aerial Vehicles
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In this thesis, we first use the reachability theory to develop algorithms for state predictionunder delayed state or output measurements. We next develop control strategies forcollision avoidance and trajectory tracking of UAVs based on the devised algorithms andthe model predictive control theory. LÄS MER
4. Igenkänning av filbyte och undvikande av kollision i KTH PlatoonSim
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : Målet med detta projekt var att designa en algoritm som känner igen ett osäkert filbyte och som kan undvika kollision inom KTH PlatoonSim, som är en simulator för autonoma fordon utvecklad på KTH. Lösningen som föreslås är införandet av två nya styrenhetsklasser: En Cut-in Detector (CID) och en Cut-in Braker(CIB). LÄS MER
5. Dynamisk Kollisionsundvikande I Twin Stick shooter : Hastighetshinder och partikelseparation
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I examensarbetet jämförs undvikande av kollision och tidsefektivitet mellan det två metoderna hastighetshinder och partikelseparation i spelgenren Twin stick shooter. Arbetet försöker besvara frågan: Hur skiljer sig undvikandet av kollision och tidseffektiviteten mellan metoderna hastighetshinder och partikelseparation, i spelgenren twin stick shooter med flockbeteende? För att besvara frågan har en artefakt skapats. LÄS MER